برگزاری اجلاس بین‌المللی انرژی‌های نو در زاهدان

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۴:۳۱:۳۳
کد خبر: ۴۷۶۶۵۴
برگزاری اجلاس بین‌المللی انرژی‌های نو در زاهدان
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: اجلاس بین‌المللی انرژی‌های نو با حضور قائم مقام رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، صبح امروز اجلاس بین‌المللی انرژی‌های نو با حضور مهمانان داخلی و خارجی در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: سیستان و بلوچستان کلکسیونی از انرژی‌های تجدید پذیر است.

بندانی افزود: در بحث انرژی خورشیدی، انرژی بادی و آبی این استان یک منبع مهم بوده و این دانشگاه پیشرو در طرح‌ها و پروژه‌های انرژی‌های تجدید پذیر بوده است.

وی گفت: مطالعات نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در اطراف شهر زاهدان در حال انجام است.

بندانی ادامه داد: راه توسعه این استان از مسیر انرژی‌های تجدیدپذیر می‌گذرد و این انرژی‌های تجدید پذیر در استان ما یک ذخیره عظیم انرژی در دل کویر است که نه تنها می‌تواند تولید برق استان را تامین کند بلکه منبع خوبی برای صادرات این انرژی به کشورهای همسایه است.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: به منظور دستیابی به رشد پایدار نیاز به برنامه‌ریزی مدون، و سرمایه‌گذاری روی ظرفیت‌ها به ویژه انرژی‌های نو برای برون رفت استان از چالش‌ها داریم.

بندانی گفت: در واقع دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه مادر می‌تواند بستر مناسبی را برای توسعه استان فراهم کند.

این اجلاس بین‌المللی از امروز در تالار امام رضا (ع) زاهدان آغاز شده به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و مقالات در دو نوبت صبح و عصر ارائه می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز