معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

پرونده ۱۰۰۰ نفر از فاقدین شناسنامه سیستان و بلوچستان در دست بررسی است

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۸:۲۶:۰۹
کد خبر: ۴۷۶۸۰۰
پرونده ۱۰۰۰ نفر از فاقدین شناسنامه سیستان و بلوچستان در دست بررسی است
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای نزدیک به ۲۰ هزار نفر از فاقدین شناسنامه سیستان و بلوچستان شناسنامه صادر شده و پرونده ۱۰۰۰ نفر از فاقدین شناسنامه در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی‌اصغر جمشیدنژاد بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به پدیده حاشیه‌نشینی شهرها و آسیب‌های ناشی از آن اظهار داشت: امسال دولت برای حل معضل حاشیه‌نشینی در استان مبلغ 500 میلیارد تومان اعتبار تخیص داده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه به نیازهای آموزشی، بهداشتی و درمانی مناطق حاشیه شهرهای استان یکی از اولویت‌های لازم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید به طور ویژه به آن توجه شود.

وی به موضوع فاقدین شناسنامه در استان اشاره کرد و تصریح کرد: افراد فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان به سه دسته افراد مشکوک تابعه، فاقدین شناسنامه و قاصبین شناسنامه تقسیم می‌شوند که رسیدگی به آنها در دستور کار است.

جمشیدنژاد گفت: امسال برای نزدیک به 20هزار نفر از فاقدین شناسنامه سطح استان پس از بررسی در شورای تامین شناسنامه صادر شده و در این راستا به پرونده 786 نفر رسیدگی شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر 1000 نفر از این افراد باقی مانده‌اند که پرونده آن‌ها باید مورد رسیدگی قرار گیرد، البته تعدادی هم هستند که از مادر ایرانی و پدر دارای تابعیت خارجی متولد شده‌اند که وضعیت این قبیل افراد پس از رسیدن به سن قانونی که همان 18 سال است برای صدور شناسنامه مشخص  می‌شود.

وی به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات از مهمترین امور کشور است و مردم مهمترین نقش را در این عرصه دارند، بنابراین باید تلاش شود تا شرایط برای حضور افراد توانمند در عرصه رقابت به عنوان نامزد در انتخابات شورای شهر و روستاها فراهم شود.

جمشیدنژاد افزود: در راستای آمادگی برای انتخابات سال آینده کار آموزش فرمانداران و بخشداران سطح استان را به عنوان عوامل اجریی انتخابات در استان از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز