رئیس سازمان میراث فرهنگی:

پرونده ابهامات تقسیمات کشوری در وزارت کشور در حال بسته شدن است

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۵:۴۴:۱۴
کد خبر: ۴۸۰۲۱۰
پرونده ابهامات تقسیمات کشوری در وزارت کشور در حال بسته شدن است
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بسته شدن پرونده ابهامات تقسیمات کشوری در وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، زهرا احمدی‌پور در جلسه هماهنگی و تبیین سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری در زاهدان، اظهار کرد: فلسفه ضرورت این قبیل نشست‌های منطقه‌ای پیگیری مشکلات تقسیمات کشوری در حوزه داخلی است.

وی که پیش از این مسئولیت مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور را برعهده داشت، افزود: پرونده ابهامات تقسیمات کشوری در وزارت کشور با پیگیری‌های انجام شده در حال بسته شدن است هر چند بعضی از شهرستان‌ها ظرفیت افزایش چند بخش را دارند و بعضی نیز بدون کار کارشناسی در آنها اقداماتی صورت گرفته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: با کدینگ‌دار  کردن روستاها و ثبت در سامانه انضباط لازم در این خصوص شکل گرفت تا بعد از این هر دستگاه خودش اقدام به ارائه کد نکند. 

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست که مدیران کل سیاسی هفت استان کشور نیز حضور داشتند، گفت: تقسیمات کشوری وزارت کشور در سطوح مختلف باید تقویت شود تا در کشور مرز بندی قومی و استانی شکل نگیرد.

علی اوسط هاشمی افزود: تقسیمات کشوری عنصری کارساز در توسعه پایدار است که محصول آن پیشرفت در عرصه‌های مختلف اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری گرایش‌های قشنگی را زمینه ساز است و صرفا سیاسی و تبدیل وضعیت نیست، تصریح کرد: تقسیمات کشوری  موضوعی از جنس اجتماعی، انسانی و فرهنگی است که در صورت مدیریت صحیح می تواند تولید کننده امنیت باشد زیرا امنیت تنها بعد نظامی ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان در شرایطی که قدرت‌های بزرگ با جنگ نرم در کشورها و ترویج تجزیه طلبی اهداف خود را پیگیری می کنند، ایجاد وفاق در کشور نیاز ضروری است.

اوسط هاشمی، زیست مسالمت آمیز تکثر اقوام ایرانی در کنار یکدیگر را یک ثروت عظیم ملی نام برد که باید تلاش کنیم با این انواع تکثرهای مختلف تعادل اجتماعی را در کشور تضمین کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز نگاه علمی، لازمه ورود به مباحث تقسیمات کشوری است زیرا بیشتر اختلافات بعد سیاسی پیدا می‌کند.

علی اصغر جمشیدنژاد بیان کرد: با تدبیر وزارت کشور اختلافات مرزی بین شهرستان‌ها در استان سیستان و بلوچستان برطرف شده، هر چند در چهار روستا با استان هرمزگان اختلافات جزیی وجود دارد که در وزارت کشور آماده تصمیم گیری است.

وی تبیین کرد: البته در مواردی که بعد قانونی دارد باید برنامه‌ریزی شود، چراکه جزو مطالبات مردم  هست که از دولت قبل باقی مانده و در این دولت باید انگیزه ساز شود.

 

نظر شما