وزیر راه و شهرسازی،

فرودگاه زاهدان در تراز اول ناوبری هوایی منطقه قرار خواهد گرفت

۱۳۹۵/۰۸/۲۰ - ۱۲:۴۱:۲۸
کد خبر: ۴۸۰۹۱۷
فرودگاه زاهدان در تراز اول ناوبری هوایی منطقه قرار خواهد گرفت
وزیر راه و شهرسازی گفت: با راه اندازی باند دوم و توسعه ترمینال مسافربری فرودگاه زاهدان این فرودگاه در منطقه در تراز اول ناوبری قرار خواهد گرفت .

به گزارش خبرگزاری برنا ، عباس آخوندی  پس از بازدید ازعملیات اجرایی ساخت باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جهت احداث باند دوم فرودگاه زاهدان۶۵۰میلیارد ریال در دوسال گذشته هزینه شده است که توسعه ترمینال این فرودگاه نیز سال آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: پس از اتمام این پروژه هواپیماهای پهن پیکر نیز می توانند در این فرودگاه رفت و آمد داشته باشند و در واقع فرودگاه زاهدان تبدیل به یک فرودگاه منطقه ای می شود .

وی با اشاره به رشد ۷ درصدی پروازهای فرودگاه زاهدان در ۷ ماه ابتدایی سال ۹۵  گفت: در این مدت دو هزار و ۳۵۰ پرواز در این فرودگاه انجام شده که بیش از۲۴۸ هزار مسافر جابجا شده اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با راه اندازی باند دوم و توسعه ترمینال مسافربری فرودگاه زاهدان این فرودگاه در منطقه در تراز اول ناوبری قرار خواهد گرفت .

همچنین حسن اعرابی مدیر کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از باند دوم فرودگاه زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه اندازی باند دوم فرودگاه زاهدان علاوه بر افزایش ظرفیت و تعداد پروازها ضریب اطمینان و ایمنی پرواز ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: از مجموع طول ۴۲۵۰ متری باند دوم این فرودگاه که با عرض ۶۰ متر اجرا می شود تا کنون ۳۵۰۰ متر آن آسفالت شده است .

وی گفت: این باند یکی از بهترین طرح هایی است که همزمان با پرداخت اعتبار پیشرفت فیزیکی هم دارد و تاکنون با مشارکت استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت فرودگاه هاو ناوبری هوایی ایران ۹۵ درصدی پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز