۱۱ تفاهم نامه بین استاندار سیستان و بلوچستان و والی قندهار به امضا رسید

۱۳۹۵/۰۸/۲۸ - ۱۴:۲۶:۰۴
کد خبر: ۴۸۴۰۴۲
۱۱ تفاهم نامه بین استاندار سیستان و بلوچستان و والی قندهار به امضا رسید
مدیر کل سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال گفت و گوهای انجام شده میان علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ایران و همایون عزیزی والی ولایت قندهار افغانستان، تفاهم نامه ای در 11 بند به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اصغر کشاورز مقدم افزود: در راستای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان و با توجه به اصل حسن همجواری، روابط حسنه و دیرینه بین 2 کشور و همچنین عزم جدی مقامات عالی این کشورها در راستای گسترش روز افزون همکاری های 2 جانبه در تمامی زمینه های مورد علاقه و به دنبال گفت و گوهای انجام شده میان 'علی اوسط هاشمی' استاندار سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و همایون عزیزی والی ولایت قندهار افغانستان در مورخ 25 تا 26 آبان 1395 طرفین تفاهم نامه ای در 11 بند را امضا کردند.

در بخشی از این تفاهم نامه آمده است: طرفین در خصوص فعال سازی مسیر ترانزیتی قندهار- میلک - چابهار، همکاری های لازم را با یکدیگر انجام و نسبت به رفع موانع احتمالی در حوزه سرزمینی خود تفاهم کردند.

همچنین طرفین توافق کردند در زمینه تامین، تولید و توزیع برق ولایت قندهار با یکدیگر همکاری داشته باشند که در این خصوص موافقت شد رایزنی ها و مذاکرات مقدماتی بین طرفین در مدت 2 ماه آغاز شود.

به منظور ارتقای همکاری های علمی، آموزشی و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز ولایت قندهار، طرفین توافق کردند از توانمندی های دانشگاه های سیستان و بلوچستان پیرامون موضوع مذکور بهره گیری و مذاکرات فنی و مقدماتی حداکثر ظرف2 ماه آغاز شود.

طرفین تفاهم کردند از ظرفیت های فنی و مهندسی و خدمات شهری استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ولایت قندهار جمهوری اسلامی افغانستان در راستای انتقال تجربیات و اجرای طرح های عمرانی و زیر بنایی از طریق مبادله هیات های تخصصی همکاری کنند.

در این تفاهم نامه آمده است: جهت مشاهده ظرفیت های کشاورزی و همچنین بهره گیری از تجربیات صنعت زراعتی استان سیستان و بلوچستان زمینه بازدید کشاورزان و صنعتکاران زراعتی همراه با مسئولان ادارات زراعتی قندهار از این استان از طرف ایران فراهم شود.

همچنین طرفین تفاهم کردند زمینه های همکاری های علمی، آموزشی و تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه سیستان و بلوچستان با دانشگاه ملی کشاورزی قندهار فراهم شود.

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در راس هیاتی از روز دوشنبه به افغانستان سفر کرده و در کابل و قندهار با مسئولان دولتی و تجار و بازرگانان آن کشور دیدارهای جداگانه داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز