همایش نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس در زاهدان

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۲:۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۹۳۷۸۲
همایش نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس در زاهدان
همایش سراسری نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان و علمای شیعه و سنی سیستان وبلوچستان صبح چهارشنبه در تالار فردوسی زاهدان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، این همایش همزمان با یکصدمین سالگرد مبارزه مردم این منطقه علیه استعمار انگلستان از امروز در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده است و تا 26 آذرماه ادامه دارد.

همایش بزرگ "نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس" در زاهدان با حضور نصراله پژمانفر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان، مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مسعود مرادی دبیر کمیته علمی همایش با بیان اینکه این همایش 2 سال پیش در سطح کشور اقدام به فراخوان دریافت مقاله کرده است، گفت: د راین مدت 100 مقاله و 245 چکیده مقاله به دبیر خانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: هدف علمی همایش ارتقاء سطح دانش و خرد تاریخی گوشه ای از ایران عزیزمان که در تاریخ تاکنون مغفول مانده است.
وی بیان کرد: تاکنون تاریخ قوم بلوچ به نحو شایسته بررسی و معرفی نشده و بخشی از تاریخ این قوم بزرگ و دلیرمغفول مانده چرا که بخشی از اسناد تاریخی به ویژه در زمان مبارزات قوم بلوچ با استعمارگران انگلیس از اسناد به جا مانده از افسران انگلیسی استخراج شده که بی‌شک مغرضانه نوشته شده است.
مرادی خاطرنشان کرد: حماسه‌های قوم بلوچ در "تنگه نالک، گشت، نبرد گورستانی و چابهار" همواره به عنوان یک حماسه بزرگ در طول تاریخ ایران اسلامی ماندگار است و باید بیش از این به مردم شریف کشور و حتی دنیا معرفی شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز