برجام ۱۸ تا ۲۴ ماه موعد بهره برداری کارخانه مس چهل کوره را به جلو انداخت

۱۳۹۵/۰۹/۲۶ - ۲۲:۳۳:۵۷
کد خبر: ۴۹۴۴۷۲
استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از معدن و کارخانه مس چهل کوره واقع در شمال غرب زاهدان(نصرت آباد) بیان کرد: برجام 18 تا 24 ماه موعد بهره برداری کارخانه مس چهل کوره را سرعت داد و به جلو انداخت .

به گزارش خبرگزاری برنا ، "علی اوسط هاشمی " با بیان اینکه در صورت باقی ماندن شرایط تحریم با زمین گیر کردن کار، عملیات اجرایی پروژه با تعویق مواجه و به تعطیلی سوق داده می شد. وی با اشاره به بیش از 89 درصد پیشرفت فیریکی پروژه اظهار داشت: کارخانه مس چهل کوره تا پایان فروردین سال 96 به بهره برداری می رسد. وی با اظهار اینکه قبل از برجام برای خریداری تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز طرحهایی چون این کارخانه باید واسطه هایی را پیدا می کردیم تا جنس را به نام خودشان برای ما خریداری کنند ، تصریح کرد: کسانی که امروز برای برجام مجلس ختم می گیرند گویا برجام فاتحه خودشان را خوانده است. وی نقش آفرینی برجام را عامل پیشرفت عمده کارخانه مس چهل کوره عنوان کرد و افزود: با برداشت تحریم ها، تجهیزات لازم کارخانه خریداری و نصب شد که اگر این اقدام ارزنده دولت نبود ، افتتاح کارخانه برای سال 97 رقم می خورد.

وی بهار 96 را برای سیستان و بلوچستان از جهات مختلف بهار متفاوتی توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر315 نفر در این پروژه که با سرمایه گذاری دولت در حال اجراست ، مشغول به کار هستند.

استاندار گفت: با رسیدن به ظرفیت اسمی 16700 تن تولید کنسانتره که 3 تا 4 سال زمان نیاز دارد ، اشتغال با ثباتی در منطقه ایجاد می شود. به گفته وی زیرساخت های مورد نیاز کارخانه از جمله منبع آب، جاده آسفالته و پست 63 کیلو وات برق ایجاد شده است. به گفته وی این زیرساخت ها محرک و مشوق خوبی برای دیگر سرمایه گذارانی خواهد بود که قصد حضور موثر و بادوام در این منطقه را دارند.

وی با بیان اینکه برجام زمان بهره برداری کارخانه و بازار سرمایه گذاری را از ما گرفت ، اضافه کرد: این کارخانه که قرار بود با 102 میلیارد تومان و سرمایه گذاری 8 میلیون یورو به نتیجه برسد ، محدودیت های زمان تحریم میزان اعتبار آن را به 200میلیارد تومان افزایش داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز