۱۰۱ دستگاه دوربین در جاده های مواصلاتی استان سرعت خودروها را رصد می کنند

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۱۵:۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۹۵۱۲۹
۱۰۱ دستگاه دوربین در جاده های مواصلاتی استان سرعت خودروها را رصد می کنند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۱ دستگاه دوربین در جاده های مواصلاتی استان سرعت لحظه ای و متوسط خودروها را رصد می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی خانقاهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان امروز (28 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان در بخش راهداری به اداره کل حمل و نقل و پایانه های مسافربری استان واگذار شده و در حاضر مدیریت حمل و نقل و راهداری به صورت واحد انجام می شود.

وی به مزیت های واگذاری بخش راهداری به اداره کل حمل و نقل و پایانه های مسافربری استان اشاره کرد و افزود: 95 درصد جابه جایی بار و مسافر از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از ابلاغ طرح شبکه سیر به شرکت های مسافربری خبر داد و گفت: طرح شبکه سیر به منظور برندسازی در بخش حمل و نقل و مسافربری اجرایی می شود.

خانقاهی با اعلام اینکه طرح شبکه سیر از 1 بهمن در استان اجرایی می شود، گفت: با اجرای شدن طرح شبکه سیر نه تنها مسافران در انتخاب شرکت ها از سردرگمی خارج می شوند بلکه ارتقای سلامت و ایمنی سفر را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه تمامی فرآیندها در بخش حمل و نقل کاملا سیستمی و مکانیزه است، بیان داشت: رانندگانی که در بخش جابه جایی کالا کار می کنند دارای اسناد هوشمند هستند و آنان نمی توانند بدون داشتن کارت سلامت در جاده های کشور تردد کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: اکنون معاینه فنی خودروها برای صحت و سوق آن به صورت آنلاین انجام می شود.

خانقاهی با بیان این مطلب که در تخطی از سرعت مجاز، خودروهای سبک و سنگین با پلاک 85  در کشور در صدر هستند، گفت: هم اکنون 101 دستگاه دوربین مدار بسته در جاده های مواصلاتی  استان سرعت لحظه ای و متوسط خودروها را رصد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیمایش خودروها با جی پی اس انجام می شود، افزود: هزار کیلومتر از جاده های استان به دوربین های کنترل سرعت مجهز شده اند.

وی افزود: درصد زیادی از تلفات جاده ای در جاده های روستایی اتفاق می افتد که با بهره برداری از  دوربین های کنترل سرعت، نظارت پلیس در روستاها بیشتر خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  با اشاره به اینکه عابرین پیاده و موتورسوران عمده تلفات تصادفات در روستاها هستند، گفت: در بحث فرهنگسازی استفاده از کلاه ایمنی و رفع نقص روشنایی موتورسیکلت در روستاها  از ظرفیت امامان جماعت مساجد و بخشداری ها استفاده شده و نیز بسته هایی بین موتورسواران توزیع شده است.

خانقاهی گفت: سالیانه 3 تا 4 هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران در مناطق شهری و روستایی  توزیع شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز