نصب و راه اندازی دستگاه CRRT در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۱۴:۲۶:۰۴
کد خبر: ۴۹۶۶۱۹
نصب و راه اندازی دستگاه CRRT در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان
مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار در این استان، دستگاه CRRT در بخش ICU بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر محمدحسین اباذری اظهار داشت: CRRT  یک سیستم ساده ومنحصر به فرد برای تصفیه خون است که برای استفاده در شرایط اورژانس طراحی شده است.

وی افزود: دستگاه CRRT پیشرفته ترین دستگاهی است که می توان دیالیز را برای بیماران گروه های سنی مختلف، حتی زیر ١٥ سال و از وزن بالای ١٥کیلوگرم و فشار خون پایین، بدون محدودیت بیماران دچار بیماریهای عفونی از جمله HBV – HIV  - HCV با سیستم کاملاً بسته و یکبار مصرف و استریل انجام داد.

دکتر اباذری تصریح کرد: به طور کلی دستگاه CRRT  تقلید عملکرد کلیه ها در تنظیم آب و الکترولیتها و حذف آهسته و مداوم محصولات سمی از خون را بدون صدمات جانبی به بیمار انجام می دهد.

وی ادامه داد: قبل از راه اندازی این دستگاه، بیمارانی که در بخش  ICU بستری و نیاز به دیالیز داشتند با تمهیدات بسیار همراه با دستگاه ونتیلاتور و ساپرت پرستار و پرسنل بیهوشی به بخش دیالیز منتقل می شدند اما هم اکنون توسط دستگاه CRRT، دستگاه به صورت پرتابل بر بالین هر بیمار بدون جابجایی به صورت آهسته و مداوم و بدون صدمات جانبی ناشی از سایر روشها، دیالیز بیمار تا ٧٢ ساعت انجام می شود.

 

نظر شما