صادرات ۷ هزار تن سیمان از راه بندر چابهار به کشورهای بلاروس و اوکراین

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۴:۲۴:۳۴
کد خبر: ۵۰۱۷۰۷
صادرات ۷ هزار تن سیمان از راه بندر چابهار به کشورهای بلاروس و اوکراین
معاون حمل و نقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه چابهار وارد عصرجدیدی از ترانزیت وحمل ونقل شده ازصادرات7هزار تن سیمان خاش به کشورهای بلاروس و اوکراین از راه بندرچابهار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن محمدی معین گفت: با اشاره به ثبت شرکت های بین المللی ترانزیت درمنطقه آزاد گفت: هم اکنون 7شرکت ترانزیتی فعال در منطقه آزاد چابهار وجود دارد که تعدادی از آن ها متعلق به افغان هاست.

وی افزود:شرکت های کشتیرانی نیز برای حمل مسافر و کالا در بندر چابهار ثبت شده اند که کشتیرانی جمهوری اسلامی با خط مستقیم مسافری دریایی چابهار-مسقط از جمله آن هاست.

معاون حمل ونقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد با اشاره به سفر دو ماه قبل کشتی شکرخام وارداتی به چابهار تصریح کرد: مذاکرات مختلفی با شرکت جی پی سی برزیل برای واردات و ترانزیت شکر از مقصد چابهار انجام شد و از این پس خط منظم و مستقیم شکر از بندر سانتا برزیل به چابهار می آید.

به گفته معین دومین کشتی شکرخام با ظرفیت12هزار و پانصد تن شکر دهه فجر انقلاب اسلامی وارد چابهار می شود که 7هزارتن آن به افغانستان و بقیه به عراق ترانزیت می شود.

معاون حمل ونقل منطقه آزاد هم چنین از تامین انبار و انعقاد قرار داد شرکتی با کارخانه سیمان خاش خبرداد وگفت: به زودی 7هزار و پانصد تن سیمان این شرکت از بندرچابهار به کشورهای بلاروس و اوکراین ترانزیت می شود.

معین بابیان این که تحول عظیمی درحوزه ترانزیت وحمل ونقل دربندر چابهار رخ می دهد خاطرنشان کرد: شرکت های مشابهی برای ترانزیت کالای خود از بندر چابهار درخواست داده اند که با تکمیل شدن فاز اول بندرشهید بهشتی و افزایش ظرفیت آن به 15میلیون تن درسال و دسترسی چابهار به ریل و جاده های مناسب ترانزیت منطقه ای وارد مرحله جدیدی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز