استفاده از ظرفیت شورای اجتماعی کشور برای خدمت به ساکنان محله های حاشیه نشین

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۴:۴۰:۲۰
کد خبر: ۵۰۱۷۲۰
استفاده از ظرفیت شورای اجتماعی کشور برای خدمت به ساکنان محله های حاشیه نشین
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : از ظرفیت شورای اجتماعی کشور برای خدمت به ساکنان محله های حاشیه نشین استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی در باره مباحث مطرح در هشتاد وششمین جلسه شورای اجتماعی کشور که به ریاست وزیر کشور روز شنبه برگزار شد،گفت:بعد از سفر دکتر "رحمانی فضلی" وزیر کشور به استان و افزایش دامنه شناخت و بازدید میدانی از محلات حاشیه نشین زاهدان و رصد مشکلات ،بنا به درخواست استان فرصتی درشورای اجتماعی کشور ایجاد شد و گزارش مفصلی از ظرفیتها و اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف استان ارائه کردم تا از توان ملی کشور در جهت بهبود شرایط منطقه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

وی عمده مباحث این شورا را حاشیه نشینی و آسیبهای ناشی از آن بیان کرد و افزود :از 10 تا 12 وزارتخانه ، نهاد و سازمان عضو شورای اجتماعی هر کدام مسئولیتی را در ارائه خدمت به مردم ساکن مناطق حاشیه نشینی استان پذیرفتند.

وی اظهار داشت: مقرر شد طرح بازآفرینی شهری و تغییر فضای کالبدی به صورت جدی در محله های حاشیه نشین پنج شهر استان اجرایی شود. وی ادامه داد : این شورا مصوب کرد، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی،آموزشی و فرهنگی ،اشتغال و کسبمهارت با رویکرد حمایت از هنر جویان و بازاریابی در اولویت باشد. استاندار اظهار داشت : حدود 5 هزار هکتار از سکونتگاههای غیررسمی شهر های استان با توجه به ارزش منطقه ای که دارد تعیین تکلیف شد تابا مشارکت سرمایه گذاران انبوه سازی شکل بگیرد.

وی از تخصیص اعتباراتاستان متناسب با شرایط خاص آن سخن گفت و تصریح کرد:با وجود کمبود منابع مالی کشور، قرار شد استان سیستان و بلوچستان متأثر از این شرایط سخت مالی نباشد و این سختی از آن استانهای توسعه یافته باشد که از امکانات بیشتری نسبت به این استان برخوردار هستند.وی با اشاره به 100 میلیارد تومان اعتبار وزارت کشورویژه استانهای دارای معضل حاشیه نشینی افزود: با توجه به رویکرد وزیر کشور نسبت به استان مطمئناً سهم خوبی از این محل به استان اختصاص خواهد یافت.هاشمی با اشاره به اراده و تصمیم استان مبنی بر اختصاص حداقل 30 درصد از منابع استانیبه مناطق حاشیه نشین گفت:در این جلسه درخواست داشتیم که اعتبار استان 100% تخصیص یابد که به شرط تخصیص نقدینگی صرف تامین زیرساخت های شهری سکونتگاههای غیررسمی می شود.

تدوین برنامه ویژه کاهش آسیبهای اعتیاد

هاشمی با اظهار اینکه سوء تغذیه و آثار آن نیز مورد بحث قرار گرفت ، خاطرنشان ساخت : مصوب شدستاد مبارزه با مواد مخدر ،برنامه ویژه ای در جهت کاهش آمار و آسیبهای اعتیاد و تکمیل ساخت و تجهیز مراکز باز آفرینی استان بویژه در شهرهای زاهدان و ایرانشهر تدوین و اجرایی کند. نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان از اختصاص منابع مالی مورد نیاز در جهتحمایت از تولیدات فرهنگی با رویکرد اجتماعی در استان خبر داد. وی با اشاره به نقش سمن ها و تشکل های غیر دولتی در کاهش آسیب های اجتماعی گفت :در همین راستا با هدف بهره مندی از توان علمی و مهارتی سمن ها و تشکل های غیردولتی مورد حمایت مالی قرارمی گیرند.

تاکید وزیر کشور در جهت حمایت از سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری کشور

استاندار با اشاره به سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری کشور در سال 96 ، افزود:وزیر کشور نیز با تاکید بر معرفی ظرفیت های گردشگری اظهار داشت این اولویت مهم استان باید با برنامه ریزی و مشارکت جدی از سوی همه دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار بگیرد .وی ادامه داد: انتخاب استان به عنوان مقصد سفر وکانون سیاحت و تفریح سالم باعث رونق بازار و ایجاد فرصت های شغلی در منطقه می شود.

هاشمی از دیگر موضوعات مطرح در شورای اجتماعی کشور به حمایت از زنان سرپرست خانوار از سوی امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در جهت افزایش مهارت و نقش آفرینی آنان اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز