معاون وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری

دانشگاه ها با تربیت نیروی انسانی راه را برای توسعه چابهار هموار کنند

۱۳۹۵/۱۱/۰۷ - ۱۵:۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۱۱۴۹۹
دانشگاه ها با تربیت نیروی انسانی راه را برای توسعه چابهار هموار کنند
معاون وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری گفت : مجتبی صدیقی اظهار داشت: دانشگاه ها باید برای حل مشکلات جامعه طرح و برنامه ارایه کنند و بتوانند بخشی از مسائل در حوزه سواحل مکران را مورد پژوهش قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مجتبی صدیقی در پنجاه و نهمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: دانشگاه های استان سیستان وبلوچستان به ویژه دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار با تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص راه را برای توسعه و پیشرفت چابهار و سواحل مکران هموار کنند.

وی خواستار جذب دانشجو در دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار شد و افزود: پیگیری لازم برای مرتفع شدن برخی از مشکلات این دانشگاه انجام خواهد شد.

معاون وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان این وزارتخانه بیان کرد: دانشجویان باید پویا باشند و همیشه دانشگاه باید بدنبال کیفی سازی فعالیت ها باشد.

صدیقی گفت: استفاده دانشجویان از کارها و امور دانشگاه می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: امکانات بالفعل محدود و امکانات بالقوه خیلی زیاد است.

وی بر فعالیت نهضت خیرین در دانشگاهها تاکید کرد و افزود: باید مشارکت خیرین را در کارهای دانشگاهی زنده کنیم. 

وی اظهار امیدواری کرد که فعالیت ها و اقدامات رئیس جدید دانشگاه دریانوردی وعلوم دریایی بتواند برنامه ها را بخوبی پیش ببرد.

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر نیز اظهار داشت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در طول بیش از چهار دهه فعالیت علمی و آموزشی توانسته نقش مهمی در توسعه سواحل مکران داشته باشد.

عبدالغفور ایران نژاد افزود: چابهار در مسیر توسعه قرار گرفته است و دولت اقدامات خوبی را برای آبادانی این منطقه در دست اجرا دارد.

وی از تلاش های شبانه روزی استاندار سیستان وبلوچستان در پیگیری اجرای طرح های کلان توسعه ای قدردانی کرد و افزود: حضور شخص استاندار در جمع مردم سیل زده کنارک و چابهار و همدردی با مردم محروم قابل تحسین است.

وی توجه بیشتر دولت تدبیروامید برای ارتقای شاخص های بهداشتی، آموزشی، زیربنایی و محرومیت زدایی حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک وقصرقند را خواستار شد.

وی بر جذب هیات علمی از بین نخبگان بومی منطقه تاکید و خاطرنشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات وفناوری برای حل مشکلات دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تلاش بیشتری کند. 

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر گفت: برای پیگیری مشکلات این دانشگاه تخصصی در مرکز کشور اماده هستم و از هیچ کوششی دریغ نمی کنم. 

رئیس جدید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز با معرفی این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه در سال 1353 راه انداری شده است و هم اینک 5 دانشکده، 32 رشته تخصصی، بیش از 100عضو هیات علمی متخصص و بیش از 3600دانشجو در حال تحصیل دارد.

محمود نصیری افزود: رشته های تخصصی حوزه دریا در این دانشگاه وجود دارد که نمونه آن رشته ‌های شیلاتی تا مقطع دکتری ایجاد شده است تا بتوانیم گام های مثبتی برای توسعه سواحل مکران و تربیت نیروی انسانی در حوزه شیلات برداریم.

وی خواستار توجه بیشتر به دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار شد و افزود: این دانشگاه نقش مهمی در ایجاد اشتغال نیروهای متخصص دارد بطوریکه بیش از هزار نفر از دانش آموخته های این دانشگاه در ناوگان کشتیرانی تجاری اقیانوس پیمای کشور از کاپیتان کشتی تا مهندسین موتور تحت نظارت کنوانسیون ‌های بین‌المللی سازمان جهانی دریانوردی و سازمان بنادر و دریانوردی مشغول فعالیت هستند.

در این مراسم دکتر محمود نصیری به عنوان رئیس جدید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار معرفی و از خدمات امین بهزادمهر رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

پنجاه و نهمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور به مدت 2 روز (6 و 7 بهمن) درچابهار در حال برگزاری است.ایرنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز