با حضور استاندار ؛

۲ کارخانه کاشی و سرامیک و کاغذسازی در شهرستان هامون کلنگ زنی شد

۱۳۹۵/۱۱/۱۴ - ۱۴:۴۸:۳۴
کد خبر: ۵۱۴۸۲۰
۲ کارخانه کاشی و سرامیک و کاغذسازی در شهرستان هامون کلنگ زنی شد
کلنگ ساخت بزرگترین کارخانه کاغذسازی خاورمیانه و کارخانه کاشی و سرامیک جنوب شرق ایران به مناسبت دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار سیستان وبلوچستان و شماری از مردم منطقه سیستان در شهرک صنعتی رامشار به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، استاندار سیستان وبلوچستان در آیین کلنگ زنی احداث این 2 کارخانه گفت: چراغ شهرک صنعتی رامشار با ایجاد سه کارخانه کاغذسازی، کاشی و سرامیک و لاستیک سازی روشن می شود که این خود یک گام برای حرکت به سمت تصویب منطقه آزاد سیستان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با عنایت مجلس شورای اسلامی و کنار زدن زیاده خواهی زمینه برای تصویب و ایجاد منطقه آزاد سیستان فراهم شود.

استاندار سیستان وبلوچستان انتخاب منطقه سیستان برای احداث این 2 کارخانه را هوشمندانه توصیف کرد و اظهارداشت: نیازمندی کشور افغانستان و تامین نیاز استان سیستان وبلوچستان از جمله اهداف ایجاد کارخانه کاشی و سرامیک و کاغذ سازی در شهرک صنعتی رامشار است.

وی تاکید کرد: با فعال شدن این 2 کارخانه هزار و 500 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می شود که این برای منطقه چراغ امید است.

هاشمی گفت: بدهکار به مردم هستیم چرا که در ایجاد کارخانه لاستیک تاخیر ایجاد شده است اما این تاخیر فرصتی ایجاد کرد تا به برکت برجام تجهیزات آن را از ایتالیا و آلمان وارد کنیم و این از دستاوردهای خوب برجام برای این استان است.

وی افزود: هیات مدیره این کارخانه پس از نامه من به وزیر صنعت، معدن و تجارت منحل و هیات مدیره جدید آن تشکیل و تا چند روز دیگر در منطقه سیستان برای عملیات راه اندازی حاضر می شوند.

استاندار سیستان وبلوچستان اظهارداشت: پنج دروازه رسمی و دریای استان سیستان وبلوچستانِ ایران به روی کشورهای همسایه باز است در حالی که این امتیاز را کمتر استانی از کشور برخوردار است.

وی از کلنگ زنی انتقال خط گاز زاهدان به زابل در اسفند سال جاری خبرداد.

مدیر عامل کارخانه کاشی و سرامیک هامون کویر و کاغذ نگین سیستان در حاشیه مراسم کلنگ زنی این 2 کارخانه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اولین کارخانه کاشی و سرامیک جنوب شرق کشور با تولید روزانه 70 هزار متر مربع کاشی و سرامیک بوسیله 6 خط تولید با همت بهترین مدیران و متخصصان صنعت کاشی و سرامیک با اشتغال هزار نفر به صورت مستقیم تا 6 ماه آینده شروع به فعالیت می کند.

مهدی زارعی محمود آباد افزود: زیر مجموعه این کارخانه کارخانه های کوچکتری همچون لعاب سازی، نایلون سازی و پالت سازی است که هر کدام این کارخانه ها نیز تعدادی نیروی کار جذب می کند.

وی اظهارداشت: بزرگترین کارخانه کاغذ سازی خاورمیانه با جدیدترین فناوری و استفاده از سنگ آهک با اشتغال 500 نفر به صورت مستقیم تا 6 ماه آینده در شهرک صنعتی رامشار ایجاد می شود.

مدیر عامل کارخانه کاشی و سرامیک هامون کویر تاکید کرد: محصولات این کارخانه شامل کاغذ دیواری، ظروف یکبارمصرف، کاغذ تحریر، روزنامه، کارتن و غیره است که با نازلترین قیمت به بازار عرضه می شود.

وی ادامه داد: کارخانه تولید کاغد از مواد سنگی با اعتبار 700 میلیارد ریال و کارخانه تولید کاشی و سرامیک با هزار میلیارد ریال (100 میلیارد تومان) ایجاد می شود.

 

نظر شما