ثبت ۱۲ وقف جدید در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۴:۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۲۷۵۰۵
ثبت ۱۲ وقف جدید در سیستان و بلوچستان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: بهمن ماه امسال به همت مردم خیر سیستان و بلوچستان ۱۲ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام اسماعیل تدینی اظهار داشت: بهمن ماه امسال به همت مردم خیر سیستان و بلوچستان 12 وقف جدید در استان به ثبت رسیده که مساحت آنها 4 هزار و 722 مترمربع و ارزش تقریبی آنها 123 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: همه وقف های جدید ثبت شده مربوط به شهرستان زابل و در زمینه احداث مسجد، حسینیه، خانه عالم، غسالخانه و آشپزخانه است.

وی بیان کرد: در سال های اخیر به لطف خداوند و به همت مجموعه اوقاف و امور خیریه استان و ادارات تابعه، وقف از رشد خوبی در استان برخوردار بوده و هر چه فرهنگ سازی در رابطه با وقف بین مردم گسترش یابد، میزان موقوفات نیز افزایش پیدا می کند.

تدینی تصریح کرد: اکثر مردم مؤمن و معتقد سیستان و بلوچستان امروز به خوبی با ماهیت و اجر و پاداش وقف آشنا هستند، اما هنوز بحث هدایت نیات واقفان به سمت نیازهای روز جامعه مطرح است که امیدواریم بتوانیم از طریق اطلاع رسانی بیشتر، گستردگی دامنه وقف را به جامعه معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: وقف باید به عنوان یک امر کلیدی در جامعه تلقی شود و همه باید دست به دست هم دهند تا مشکلات جامعه از طریق خیرخواهی و نوع دوستی و اقداماتی مانند وقف حل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: همچنین 92 درصد موقوفات امسال انتفاعی، 3.5 درصد قابل درآمدی، 3.5 درصد درآمدزا و یک درصد تأمین دلیل است.

 

نظر شما