اختصاص ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و عمران مرزهای سیستان و بلوچستان

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۶:۳۳:۵۸
کد خبر: ۵۴۸۷۰۹
اختصاص ۳۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و عمران مرزهای سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و 470 میلیارد ریال (347 میلیارد تومان) اعتبار برای توسعه و عمران مرزهای استان امسال اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خلاء های موجود در مرزهای استان باید از محل این اعتبارات برطرف شود.

وی گفت: دستگاههای اجرایی فهرستی از توانمندی های خود را با اتکا به داشته هایشان در زمینه مبارزه با اعتیاد تهیه و به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارائه کنند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان بیان کرد: علاوه بر ارائه گزارش از عملکرد هر دستگاه به ویژه دستگاههای فرهنگی در زمینه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باید این عملکردها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت: دستگاههای فرهنگی سیستان و بلوچستان باید پیشتاز در حل معضل اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: روسای کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان موظفند انتظاراتشان از دستگاههای زیر مجموعه خود را فهرست کنند.

هاشمی اظهار داشت: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و سمن ها نیز می توان در امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد بهره گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به مرجعیت آموزش و پرورش در فرهنگ سازی مبارزه با اعتیاد، این مجموعه به عنوان رئیس کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و تبلیغات اسلامی استان برای اجرای فعالیت های راهگشا در این زمینه باید به یک انسجام برسند.

وی افزود: تمام کمیته های زیر مجموعه این شورا باید به صورت برنامه محور حرکت کنند و هر سال سندی از شاخص های خود ارائه دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سالم سازی و شناسنامه دار کردن پاتوق معتادان در مناطق مختلف استان در اولویت این شورا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بیش از 220 تن انواع مواد مخدرسال گذشته در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال 94 افزایش 39 درصدی را نشان می دهد.

محمدهادی مرعشی افزود: همچنین سال گذشته با اجرای طرح برخورد با خرده فروشان در سطح استان، 2 هزار و 30 خرده فروش دستگیر و 77 واحد توزیع و مصرف مواد مخدر نیز پلمپ شد.

وی اظهار داشت: دستگیری بزرگترین قاچاقچی بین المللی کشور، انهدام 132 باند قاچاق مواد مخدر، تهیه طرح برق رسانی به پاسگاههای مرزی و تهیه طرح کنترل الکترونیکی مرزهای استان از مهمترین اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال گذشته بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ماموران انتظامی استان سال گذشته 122 تن انواع مواد مخدر کشف کردند که در این رابطه 17 نفر از قاچاقچیان نیز به هلاکت رسیدند.

سرهنگ احمد طاهری افزود: اقدامات فرهنگی باید در کنار فعالیت های نیروی انتظامی برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در سیستان و بلوچستان انجام شود.

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: بیش از 57 تن مواد مخدر در مرزهای استان در سال 95 کشف شد که بیشترین این کشفیات در مرزهای سراوان بوده است.

سرهنگ محمد ملاشاهی بیان کرد: همچنین سه تن انواع مواد مخدر در یک ماه اخیر در مرزهای سراوان کشف شده است.

 

 

نظر شما