احداث شهرک گردشگری ۵۰۰ میلیون دلاری در چابهار

۱۳۹۶/۰۳/۲۰ - ۱۰:۵۸:۰۲
کد خبر: ۵۷۰۱۵۰
احداث شهرک گردشگری ۵۰۰ میلیون دلاری در چابهار
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از احداث یک شهرک گردشگری در محدوده شهرستان چابهار با سرمایه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، کامبیز مشتاق گوهری با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران ایرانی برای فعالیت در سیستان و بلوچستان و رشد گردشگری این منطقه اظهار داشت: این استقبال، بیشتر در بخش مجتمع های گردشگری و بوم‌گردی است که در این زمینه علاقمندی سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور نیز برانگیخته شده است.

مشتاق گوهری  افزود: یک بازرگان ایرانی مقیم کشور امارات قصد دارد شهرک گردشگری را در اراضی شهر جدید «تیس»  در جنوب استان از توابع شهرستان چابهار با سرمایه گذاری قابل توجه احداث کند.

وی گفت: تاسیس بوم گردی‌ها در سیستان و بلوچستان به شدت از سوی مردم و به ویژه جوانان مورد استقبال قرار گرفته است، به گونه ای که سال گذشته در کل این استان، حتی یک واحد اقامتگاه بوم گردی‌ وجوود نداشت اما امسال شمار تقاضاهای احداث یا تاسیس این نوع اقامتگاه ها به ٥٨ واحد رسیده است.

وی از افزایش تعداد بوم گردی‌ها تا ۲۰۰ واحد در سیستان و بلوچستان تا پایان امسال خبر داد و افزود: احداث این اقامتگاه‌ها در توسعه گردشگری بسیار کارگشا است.

مشتاق گوهری گفت: تمرکز باید بر روی احداث بوم‌گردی‌ها باشد زیرا سریع‌تر راه‌اندازی می‌شوند و در بافت روستایی و عشایری این استان، مخصوصا با توجه به تمرکز گردشگری سیستان و بلوچستان در این حوزه و پراکندگی آثار تاریخی، بیشتر به کار می‌آیند و به سرمایه‌گذاری کلان هم نیازی ندارند.

وی ادامه داد: بوم گردی ها، بافت روستایی و عشایری را بهم نمی‌زنند و به واسطه آن‌که مردم محلی و روستایی را مستقیم درگیر می‌کنند، باعث پایداری اقتصادی در این استان می‌شوند و برای همین هم توسعه بوم‌گردی در کنار گسترش شمار دفاتر خدمات مسافرتی، در اولویت این استان قرار دارد.

وی در ادامه به پرونده‌های این استان برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو، اشاره کرد و گفت: درحال حاضر سه پرونده‌ی «آسبادها»، «باغ‌شهر جالق سراوان» و «قلعه‌های بلوچستان» درحال تکمیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان همچنین از ارتقاء تعداد پایگاه‌های میراث فرهنگی در استان که هم‌اکنون دارای دو اثر جهانی شهر سوخته و کویر لوت است، خبر داد و افزود: پایگاه میراث ملی باغ‌شهر جالق، سال گذشته تصویب و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: این استان تا دو ‌سال پیش، دو پایگاه میراثِ جهانی و ملی داشت، اما درحال حاضر شش پایگاه در استان احداث شده که چهار پایگاه ملی و دو پایگاه دیگر جهانی و ١٢ پایگاه استانی است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز