افزایش تولید ماهی سردآبی در استان

۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۳:۵۷:۵۹
کد خبر: ۵۷۲۱۱۷
افزایش تولید ماهی سردآبی در استان
‌مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: این اداره موفق شده با استفاده از توان نیروهای بومی منطقه افزایش تولید ماهی سردابی را از 11 تن به 50 تن در سال افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،‌محبعلی سیستانی ‌اظهار داشت: 900 باب استخر پرورش متراکم ماهی در سطح منطقه سیستان طی سه سال اخیر ساخته شده است.

وی همچنین از ساخت بیش از 580 باب استخر خاکی در سطح منطقه سیستان خبر داد و گفت: افزایش تولید بچه ماهی بومی و گرمابی در محل مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شرق ایران از 1.5 میلیون قطعه به 40 میلیون قطعه بچه ماهی درسال رسیده است.
سیستانی بیان کرد: همچنین برای رفاه حال صیادان منطقه، پرداخت کمترین تعرفه صید از طرف صیادان منطقه سیستان در سطح کشور(‌منطقه سیستان 25 هزار تومان و استان های دیگر 80 تا 100 هزار تومان) انجام شده است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان همچنین از پرداخت سالانه نزدیک به 30 میلیارد ریال یارانه توسط دولت در راستای بیمه صیادان منطقه سیستان خبر داد.
وی ایجاد استخرهای بتنی نوین(8 ضلعی) با قابلیت تولید چند برابری بچه ماهی در منطقه سیستان، ایجاد استخرهای خاکی عمیق با قابلیت تولید چند برابری و معرفی الگوی استخرهای بتنی نوین ویژه طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان را از دیگر برنامه‌های این اداره بیان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز