رئیس سازمان مدیریت بحران کشور؛

سیلاب به ۱۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های ایرانشهر خسارت زد

۱۳۹۶/۰۴/۲۹ - ۱۵:۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۸۹۱۶۸
سیلاب به ۱۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های ایرانشهر خسارت زد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های فصلی در محدوده شهرستان ایرانشهر بیش از ۱۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان دچار خسارت شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جریان بازدید از اردوگاه موقت، روند امدادرسانی ، منازل تخریبی و اسکان آسیب دیده ها در سیلاب اخیر ایرانشهر گفت: از روز پنج شنبه هفته گذشته بر اثر تقویت جریانات مرطوب جنوبی در نواحی جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و شب شاهد رگبار به نسبت سنگین باران و باد شدید لحظه ای بودیم که منجر به بروز خساراتی در برخی از این مناطق شد.

وی با اشاره به وقوع سیلاب چند ماه گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان که خساراتی به بخش های مختلف این منطقه از جمله زیر ساخت های آب، برق و راه وارد کرده است افزود: خسارات وارد شده به منازل مسکونی و بخش کشاورزی درحال بررسی و پرداخت کمک های آن بزودی انجام خواهد شد.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: با توجه به بارندگی های اخیر و به دنبال ایجاد روان آب و طغیان رودخانه های فصلی در محدوده شهرستان ایرانشهر بیش از 1300 هکتار از نخلیات این شهرستان دچار خسارت شدند.

وی گفت: پس از برآورد خسارات به آسیب دیدگان سیل اخیر در جنوب استان کمک بلاعوض و وام با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به آمادگی های قبلی و اخطار سازمان هواشناسی در سیل اخیر به جز فوت یک کودک چهار ساله که بر اثر تخریب خانه خشت و گلی به وقوع پیوست هیچ گونه خسارت جانی دیگری نداشتیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز