آغاز به کار پنجمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در زاهدان

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۱۳:۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۹۴۹۵۲
آغاز به کار پنجمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان در زاهدان
پنجمین کمیته مشترک تجارت مرزی سیستان وبلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان روز چهارشنبه با حضور 2 هیات ایرانی و پاکستانی در زاهدان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رئیس گمرکات ایالت بلوچستان پاکستان و سرپرست هیات پاکستانی در این نشست گفت: ایالت بلوچستان پاکستان همچون استان سیستان وبلوچستان در ایران کمتر توسعه یافته است که باید 2طرف برای بهبود شرایط تلاش کنند.

سعیدخان جدون افزود: تلاش می کنیم تا روابط تجاری بین ایالت بلوچستان پاکستان با سیستان و بلوچستان ایران را افزایش دهیم و از طرف دولت پاکستان دستور داریم هر کالای ایرانی که به پاکستان وارد می شود 15 تا 20 درصد برای آن تخفیف در عوارض در نظر بگیریم. 

وی تصریح کرد: اگر این تخصیص ها از جانب ایران نیز اعمال شود می توان شاهد کاهش چشمگیر قاچاق در مرزهای 2 کشور بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان و سرپرست هیات ایرانی نیز در این نشست گفت که این استان و نیز ایالت بلوچستان پاکستان استان های بزرگ با ظرفیت های فراوان هستند که هر 2 کمتر توسعه یافته اند.

نادر میرشکار افزود: ارتباطات دیرینه دینی، فرهنگی و مردمی این 2 استان می تواند نقش موثری در توسعه مبادلات داشته باشد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در حال توسعه است و طرح های بزرگ زیربنایی در آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: احداث خط ریلی زاهدان - میلک – سرخس، مجتمع پتروشیمی در چابهار، ایجاد کارخانه های جدید سیمان در ایرانشهر و سرباز و نیز طرح تولید تایر با ظرفیت 50 هزار تن در منطقه سیستان از جمله طرح های بزرگ این استان محسوب می شوند که می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین گازرسانی به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان بهترین ظرفیت را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

 

نظر شما