روز گذشته رخ داد؛

امام جمعه جدید شهرستان سراوان سیستان وبلوچستان معرفی شد

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۹:۰۴:۵۶
کد خبر: ۵۹۵۷۹۶
امام جمعه جدید شهرستان سراوان سیستان وبلوچستان معرفی شد
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان ضمن معرفی حجت الاسلام مجتبی بامری به عنوان امام جمعه جدید سراوان گفت: دلهای مومنان باید به وحدت معطوف شود و وظیفه امامان جمعه ایجاد وحدت بین آحاد مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  آیت الله عباسعلی سلیمانی روز جمعه در مراسم تکریم و معارفه امامان جمعه سابق و جدید شهرستان سراوان با تبریک دهه کرامت و سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: اسلام دین کرامت است و کرامت نیز از واژه های بسیار پر معنا در لغت عرب به شمار می رود.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از معانی کرامت بسیار بخشنده یعنی بدون پرسش چیزی را به کسی بخشیدن است به همین دلیل از دین اسلام به عنوان دین کرامت و از قرآن مجید به عنوان قرآن کریم یاد می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: امامان جمعه با تاسی از پیامبران (ص)و ائمه معصوم(ع) در سنگر کرامت قرار گیرند و گسترش دهنده و تکریم کننده ی مردم باشند.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: برگزاری آیین تکریم و معارفه امامان جمعه سراوان دریک روز زیبا؛ روز ولادت با سعادت امام رضا (ع) اتفاقی بسیار فرخنده و مبارکی است.

امام جمعه زاهدان با تقدیر از مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: تجلی وحدت و همدلی در بین شیعه و سنی دراین شهرستان به خوبی حفظ و نمایان است به گونه ای که امام جمعه اهل سنت سراوان و قشرهای مختلف مردم از جمله بازاریان این شهرستان خواستار انتصاب و معرفی امام جمعه جدید بودند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: دلهای مومنان باید به وحدت معطوف باشد و وظیفه امامان جمعه نیز ایجاد و تقویت وحدت در میان آحاد مردم است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به استعدادها و ظرفیت های بالقوه شهرستان سراوان اظهار داشت: خرمای سراوان ظرفیت بسیار مهمی در منطقه است بطوری که می تواند نیاز استان، کشور و حتی کشورهای دیگر را تامین کند.

امام جمعه زاهدان افزود: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری وضعیت خرمای سراوان بوده است و همواره پیگیر موضوع خرمای سراوان و ایجاد اشتغال در منطقه هستند.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: به زودی دغدغه مقام معظم رهبری به همت بنیاد برکت در شهرستان سراوان حل خواهد شد و این بنیاد که خود زیر نظر رهبر معظم انقلاب قرار دارد 2 کارخانه فرآوری خرما را در این شهرستان ایجاد خواهد کرد تا هم مشکل کشاورزان منطقه برطرف و خرمای سراوان با برند خود این شهرستان به سایر کشورها صادر شود و هم اشتغال در منطقه رونق گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت با اشاره به وظایف امامان جمعه افزود: امامان جمعه باید در مقابل مشکلات مردم سینه سپر کنند و برای رفع مشکلات، آنان را زیر چتر خود نگه دارند و با نگرش کلان به عزت مردم و ملت ایران در تمام سطوح جامعه بیندیشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن معرفی حجت الاسلام مجتبی بامری به عنوان امام جمعه جدید سراوان از تلاشها و خدمات حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه سابق این شهرستان تقدیر کرد.

نظر شما