برداشت هزار و ۶۶۰ تن پسته از سطح باغات زاهدان

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۸:۵۳:۱۵
کد خبر: ۶۱۴۶۵۷
برداشت هزار و ۶۶۰ تن پسته از سطح باغات زاهدان
مدیر جهاد کشاورزی زاهدان گفت: هزار و 660 تن محصول پسته تا کنون از سطح هزار هکتار از باغات این شهرستان برداشت و روانه بازارهای مصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، عباس اشکانی اظهار داشت: سه هزار و 900 هکتار سطح باغات پسته شهرستان زاهدان را تشکیل می دهند که 2 هزار و 600 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی متوسط برداشت پسته در هر هکتار از سطح باغات زاهدان را هزار و 600 کیلوگرم ذکر کرد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت پسته بیش از هزار و 160 تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه برداشت پسته از 10 شهریور در سطح باغات زاهدان آغاز و تا مهرماه ادامه دارد گفت: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمد آقایی عمده ارقام کشت پسته در زاهدان را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: تولید پسته در شهرستان زاهدان زمینه اشتغال هزار و 200 نفر را به صورت مستقیم و هزار و700 نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است.

اشکانی با بیان اینکه هم اینک 12 ترمینال و کارگاه فرآوری پسته در زاهدان وجود دارد گفت: امسال عملیات ساخت یک کارخانه بسته بندی پسته در بخش کورین این شهرستان توسط بنیاد برکت آغاز شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی زاهدان گفت: سالانه از سطح 6 هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان 310 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود.

مدیرجهاد کشاورزی زاهدان اظهار داشت: بهره برداران بخش کشاورزی در مدت یک سال از پنج هزار و 500 هکتار باغات این شهرستان سه هزار و 500 تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز