استاندار سیستان و بلوچستان؛

۸۶ هزار کیلومترمربع اکتشاف پهنه‌های معدنی در سیستان و بلوچستان انجام شد

۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۰۷:۳۵:۰۷
کد خبر: ۶۱۵۵۸۷
۸۶ هزار کیلومترمربع اکتشاف پهنه‌های معدنی در سیستان و بلوچستان انجام شد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۲۵۰ هزار کیلومترمربع اکتشاف پهنه‌های معدنی در کل کشور، ۸۶ هزار کیلومترمربع آن در سیستان و بلوچستان واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی‌اوسط هاشمی امشب در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس سازمان ایمیدرو در فرمانداری سیب و سوران برگزار شد، اظهار داشت: اراده دولت برون رفت سیستان و بلوچستان از شرایط سختی است که در گذشته به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب آب، برق، گاز و بندر نتوانستیم با داشتن واحد‌های تولیدی بزرگ به استان صنعتی تبدیل شویم، اما امروز با رشد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف سخن از پروژه‌های بزرگ در میان است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اراده دولت بر احیای حق است و به همین منظور رئیس سازمان ایمیدرو به اتفاق مدیرانش به این منطقه آمدند که این حضور برای ما نقطه قوت است و باید آن را ارزش‌گذاری کنیم. کرباسیان رئیس سازمان ایمیدرو مدیری عملگرا و توسعه‌گراست و در موقعیت‌های مختلف منشاء اثرگذاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۵۰ هزار کیلومترمربع اکتشاف پهنه‌های معدنی در کل کشور، ۸۶ هزار کیلومتر مربع آن در سیستان و بلوچستان واقع شده است. با توجه به اینکه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار حجم مبادله تجاری با افغانستان داریم، انتظار داریم سازمان ایمیدرو پایه‌گذار تشکیل کنسرسیوم مشترک بین ایران و افغانستان باشد.

هاشمی گفت: از آنجایی که اهل سنت استان تمایل به گرفتن وام با سود و بهره به دلیل مسائل شرعی ندارند، از سازمان ایمیدرو می‌خواهیم که پیشاهنگ ایجاد چند کارخانه بزرگ معدنی مانند طلا، کرومیت و ... در استان باشد؛ انتظار داریم از ۱۴۳ پهنه امیدبخش معدنی در سیستان و بلوچستان حداقل ۳ پهنه معدنی به مرحله بهره‌برداری برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های ایمیدرو و شستا اولین بار در منطقه ویژه اقتصادی «رامشار» منطقه سیستان چند واحد تولیدی راه‌اندازی خواهند کرد. انتظار داریم وزارت صنعت و معدن ۴ سال پیش رو را با اولویت استان‌های کمتر توسعه یافته برنامه‌ریزی کند. سازمان ایمیدرو برای صنعتی کردن واحد آنتیموان زاهدان ورود جدی داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز