رها سازی ۶۵هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای پرورش ماهی میرجاوه

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۱:۳۵:۵۵
کد خبر: ۶۲۸۲۰۲
رها سازی ۶۵هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای پرورش ماهی میرجاوه
رئیس اداره شیلات میرجاوه گفت: 65 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع آمور(شیرماهی) از ابتدای امسال تا کنون در استخرهای پرورش دومنظوره بتنی و خاکی این شهرستان رها سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد کول اظهار داشت: این تعداد بچه ماهی با وزن بیش از پنج گرم در 24 باب استخر بتنی و خاکی شهرستان میرجاوه رها سازی شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود در پایان فصل پرورش بیش از 50 تن ماهی آمور برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: همچنین در اردیبهشت امسال 15 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع آمور(شیرماهی) و کپور در استخرهای پرورش ماهی شهرستان میرجاوه رها سازی شده است.

وی تصریح کرد: نگهداری کپور و آمور(شیرماهی) به راحتی انجام می شود چون ماهی آمور علف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می کند.

رئیس اداره شیلات میرجاوه با اشاره به مزیت استخرهای هشت ضلعی نسبت به نمونه های دیگر بیان کرد: پرورش ماهی در این استخرها بسیار اقتصادی است به طوری که پیش بینی می شود افزون بر یک تن ماهی از هر استخر برداشت شود.

کول اظهار داشت: افزایش تولید بچه ماهی در واحد سطح، افزایش تراکم ذخیره سازی بچه ماهی و کاهش مصرف آب از دیگر مزیت های این استخرها است.

وی ادامه داد: استخرهای هشت ضلعی از سال 94 به منظور پرورش ماهی در تراکم بالا نسبت به استخرهای مربعی و دایره ای احداث شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فضولات موجود در منابع آبی برای رشد محصولات کشاورزی بسیار موثر است توصیه می شود روستاییان در کنار کشاورزی به کار پرورش ماهی نیز روی آورند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده افرادی که در کنار کشاورزی به پرورش ماهی نیز مشغول هستند افزایش برداشت محصول داشته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز