دستگیری ۱۵ متخلف شکار و صید در منطقه سیستان

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۲۱:۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۳۱۶۸۴
دستگیری ۱۵ متخلف شکار و صید در منطقه سیستان
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ متخلف شکار و صید در مدت یک ماه اخیر در منطقه سیستان دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، نیره پورملائی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان  سیستان و بلوچستان  با اشاره به دستگیری ۱۵ متخلف شکار و صید در مدت یک ماه اخیر در منطقه سیستان اظهار داشت: این افراد در محدوده "چاه‌نیمه‌ها" به صید و شکار غیرمجاز اقدام می‌کردند که با هوشیاری و در پی گشت‌های شبانه‌روزی محیط‌بانان شمال استان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت محافظت و مراقبت از طبیعت و حیات وحش و با توجه به خاص بودن منطقه چاه نیمه‌ها درمنطقه سیستان که یکی از منابع آبی مهم استان است، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک با یک برنامه منسجم و شبانه‌روزی، حضور مستمر و دائم در منطقه را در دستور کار دارد.

پورملائی بیان کرد: در طرح پایش شبانه‌روزی و حضور بر اساس برنامه‌ریزی چندلایه حفاظتی، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک در یک ماه اخیر این ۱۵ متخلف شکار و صید را در قالب ۵ تیم مختلف در اطراف چاه نیمه‌ها و سایر مناطق تحت مدیریت و طبیعت شمال استان دستگیر و به همراه سایر مستندات کشف شده از آنها به مقام قضایی شهرستان تحویل داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: کشفیات یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زهک در یک ماه گذشته ۱۹ قطعه پرنده از نوع گونه "چنگر" شکار شده بوده و در این رابطه تعداد ۱۰ قبضه سلاح شکاری و ۵ دستگاه موتور قایق از متخلفین کشف و ضبط شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز