پیام معاون علمی رئیس‌جمهور به همایش «اقبال و دنیای ما» در زاهدان

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۱۴:۲۴:۰۱
کد خبر: ۶۳۲۰۰۶
پیام معاون علمی رئیس‌جمهور به همایش «اقبال و دنیای ما» در زاهدان
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در پیامی به دومین همایش بین‌المللی «اقبال و دنیای ما» که طی روزهای ۱۰ و ۱۱ آبان در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، از نخبگان و مستعدان برتر کشور خواست تا بیش از پیش با افکار این مصلح متفکر آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در پیامی به دومین همایش بین‌المللی « اقبال و دنیای ما» که طی روزهای ۱۰ و ۱۱ آبان در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، از نخبگان و مستعدان برتر کشور خواست تا بیش از پیش با افکار این مصلح متفکر آشنا شوند.

شرح پیام در ذیل آمده است:

«بر اهل نظر و صاحبان درایت پوشیده و مکنون نیست که پیشرفت‌های عظیم و حیرت‌آور علمی در سده‌های گذشته از شکافتن اتم تا درنوردیدن کهکشان، رفاه و آسایش نوع بشر را سبب گردیده است.

لکن این به تنهایی نتوانسته است در بسیاری دیگر از شئونات زندگی انسان رضایت خاطر را فراهم آورد و مشکلات و ناکامی‌های تأسف‌باری را بر جای گذاشته است. این نشانگر کاستی‌های علم در بسیاری از زمینه‌هاست و از این رو باید به ارزش انسان‌های مصلحی پی برد که با حضور خود در صحنه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی مردم باعث امید، هدفمندی و هویت‌بخشی ایشان می‌شود. پس وجود این‌چنین انسان‌های شایسته و ارجمندی را باید ارج نهاد و مغتنم دانست.

از جمله انسان‌های مصلح معاصر که دامنه تأثیرگذاری‌اش از شبه قاره هند و پاکستان عبور کرده و تا ایران و بلکه همه جوامع اسلامی نفوذ کرده، مرحوم علامه اقبال لاهوری است.

او که متفکری کم نظیر بود، برای اعتلای نام اسلام و یکپارچگی مسلمانان تلاش‌های فراوانی کرد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نورزید. خدایش رحمت کند و اجر کثیر عطا نماید که دغدغه اصلاح امور مسلمین را داشت و می‌خواست با مشارکت دادن مسلمانان برای کسب رفاه عمومی بشریت نقش‌آفرین باشد.

او که هرگز به ایران سفر نکرده بود، و حتی نوشتن به پارسی را به درستی نمی‌دانست، اشعاری نغز و حکمت‌آمیز به زبان فارسی دارد که در نوع خود منحصر بفرد و بسیار شگفت‌انگیز است.

اینجانب ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دومین همایش بین‌المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان از بزرگداشت علامه اقبال لاهوری با عنوان «اقبال و دنیای ما» ضمن خوشامدگویی به دانشمندان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی از نخبگان و مستعدین برتر کشور می‌خواهم بیش از پیش با افکار این مصلح متفکر مسلمان آشنا گشته و در برگزاری کرسی‌های اقبال‌شناسی با همکاری دانشگاه‌های معتبر کشور همراهی نمایند.

همچنین برای برگزارکنندگان این کنگره عظیم سلامتی و توفیق روزافزون را مسئلت دارم.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز