بهره گیری بیشتر از مزیت بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان‌

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۲:۳۳:۱۷
کد خبر: ۶۳۵۵۳۵
بهره گیری بیشتر از مزیت بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان‌
رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان و نماینده مردم ایرانشهر، بهره گیری بیشتر از مزیت بازارچه‌های مرزی و نیروی انسانی بومی سیستان و بلوچستان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدنعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس  اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است، منتهی می‌طلبد بستر‌های لازم برای ورود سرمایه گذاران خارجی و داخلی در این استان فراهم شود.

امینی فرد با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان ضعف‌های ساختاری خیلی شدیدی وجود دارد، گفت: تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه به جهت ضعف زیرساخت‌ها بسیار مشکل است.

وی افزود: دولت برای تسهیل فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان نخست باید به تکمیل زیرساخت‌ها توجه جدی داشته باشد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها در کشور باید به نحوی باشد که نظام آموزشی از جنبه تئوری محوری به رویکرد مهارت محوری سوق پیدا کند، چرا که مهارت آموزی کلید اشتغال در جامعه است.

وی افزود: با وجود اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد سرمایه‌گذاری‌های خوبی در توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در بخش راه‌ها و بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان بوده‌ایم، اما همچنان وضعیت معیشت مردم این استان مناسب نیست به طوری که نرخ بیکاری تحصیل کردگان در این منطقه بالاست.

امینی‌فرد با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیاری از مشکلات شهرستان‌های استان را برطرف کند، تاکید کرد: روند توسعه با رهیافت اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اهداف و برنامه‌های بلند مدت می‌تواند بسیاری از کاستی‌های مناطق محروم را پوشش دهد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس افزود: اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای است که برای رشد درون‌زا و برون‌گرا، بر قابلیت‌های منطقه‌ای، عدالت منطقه‌ای و توسعه متوازن تکیه دارد که همه این شاخص‌ها در راستای ظرفیت‌ها و واقعیت‌ها در ارتباط با توسعه و سند چشم‌اندازی است که برای استان باید مدون شود.

 

نظر شما