افتتاح نخستین طرح های نیروگاه خورشیدی خانگی در سیستان وبلوچستان

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۹:۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۴۱۰۷۷
افتتاح نخستین طرح های نیروگاه خورشیدی خانگی در سیستان وبلوچستان
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: نخستین طرح های نیروگاه خورشیدی خانگی توسط کمیته امداد استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ،رضا شهرکی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی های خدادادی و تجدید پذیر، کمیته امداد استان در بحث تجهیز پشت بام منازل جامعه هدف خود به انرژی های خورشیدی با مطالعه و به صورت دقیق ورود پیدا کرده است.

وی افزود: از همین رو ابتدا، دو شهرستان زابل و میرجاوه به عنوان پایلوت برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلو واتی انتخاب شدند که کمترین تولید انرژی نیز به صورت تضمینی پنج ساله توسط اداره برق سیستان و بلوچستان خریداری می شود.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده تاکنون نیروگاه خورشیدی روستای «پدگی» شهرستان میرجاوه به مدت ۲۶ روز ۷۸۱ کیلووات برق تولید داشته و میزان تولید برق در روستای «علی جان» از توابع شهرستان زهک نیز به ۵۰ کیلو وات رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پنل خورشیدی برای یک سیستم خورشیدی خانگی از نوع  ۵ کیلو ولتی است، ادامه داد: برای احداث این نیروگاه ها شناسایی فضای مورد نیاز برای یک واحد ۵ کیلو واتی حدود ۴۰ الی ۶۰ متر مربع، نصب سازه در پشت بام و اتصال به شبکه برق منطقه از جمله شرایط ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون قرار داد ساخت ۷۸ نیروگاه خورشیدی در شهرستان زابل، ۱۲ نیروگاه در شهرستان خاش و ۱۰ نیروگاه در شهرستان میرجاوه منعقد شده و مورد ارزیابی شرکت توسعه برق و انرژی کمیته امداد استان نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی قرض الحسنه برای احداث نیروگاه های خانگی به مددجویان تحت حمایت، تصریح کرد: قیمت خرید برق از نیروگاه خورشیدی خانگی با ظرفیت ۵ کیلو وات ۸۰۰ هزار تومان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز