اضافه شدن پرواز بیرجند و یزد به لیست پروازهای داخلی سیستان و بلوچستان

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۹:۰۳:۰۹
کد خبر: ۶۴۷۲۵۸
اضافه شدن پرواز بیرجند و یزد به لیست پروازهای داخلی سیستان و بلوچستان
مدیرکل فرودگاه سیستان‌و‌بلوچستان ضمن اعلام رشد ۶.۶ درصدی تعداد پروازها و همچنین رشد ۱۰.۶ درصدی تعداد مسافران در هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در پروازهای ثبت شده استان، از افزودن پرواز بیرجند و یزد به لیست پروازهای‌داخلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،حسن اعرابی‌مقدم در بیان آمار نشست و برخاست‌ پروازها در هشت ماهه نخست سال جاری (۹۶) فرودگاه بین‌المللی زاهدان و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل و مجموعه اقداماتی که در فرودگاه‌های استان در دست انجام است به ارایه نکاتی مهمی پرداخت.

اعرابی‌مقدم در  رابطه با اهمیت فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان که در جنوب‌شرقی کشور قرار گرفته‌اند به عنوان یکی از کریدورهایی است که آسیای جنوب‌شرقی و بالعکس را به اروپا متصل می‌کنند. در حال حاضر، طی  شبانه‌روز بیش از ۱۰۰ پرواز بین المللی از آسمان این استان عبور می‌کنند.

مدیرکل فرودگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به آمادگی کامل فرودگاه‌های استان به ویژه فرودگاه بین‌المللی زاهدان، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه زاهدان این امکان در فرودگاه زاهدان فراهم شده که هواپیماهای عبوری پهن‌پیکر را در فرودگاه زاهدان پذیرا باشیم و مراحل روشنایی باند جدید فرودگاه زاهدان نیز در حال انجام است که این امر کمک شایانی به نشست و برخاست پروازها در باند جدید به صورت ۲۴ ساعته می‌کند.

وی همچنین اظهار داشت : فرودگاه بین‌المللی زاهدان این قابلیت را دارد که از نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی و  ارایه خدمات اورژانسی درآمدهای هوانوردی در این زمینه کسب کند وموقعیت ویژه فرودگاه زاهدان در شرق کشور و ارایه خدمات به پروازهای عبوری می تواند باعث رشد اقتصادی در این استان شود.

اعرابی‌مقدم به ارایه آمار نشست و برخاست پروازها در ۸ ماهه نخست سال جاری (۹۶) و مقایسه آن با آمار مدت مشابه سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: تعداد پروازها در هشت ماه اول سال ۹۵، ۲۹۰۶ پرواز و در هشت ماه اول سال ۹۶، ۳۱۰۰ پرواز ثبت شده که در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۶ درصد رشد را در تعداد پروازها داشته‌ایم.

وی افزود: در تعداد مسافر نیز در هشت ماه اول سال ۹۵، ۳۳۱ هزار و ۳۳۸ نفر و در هشت ماه اول سال ۹۶، ۳۳۶ هزار و ۳۷ نفر ثبت شده که در تعداد مسافران نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد ۱۰.۶ درصد رشد بوده‌ایم.

همچنین مدیرکل فرودگاه سیستان و بلوچستان گفت: در هفته بیش از ۱۱۰ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه زاهدان انجام می شود که پروازهای داخلی به تهران، اصفهان، مشهد، گرگان، کرمان، شیراز و چابهار، بندرعباس، بیرجند و پروازهای بین‌المللی نیز به فرودگاه دبی به صورت برنامه‌ای و فرودگاه نجف و بغداد به صورت غیربرنامه‌ای انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت : پرواز بیرجند و بندرعباس و یزد امسال به لیست برنامه پروازی فرودگاه افزوده شد که مسیر بندرعباس به علت عدم استقبال مسافران از برنامه پروازی خارج شد. امیدواریم تا استقبال از پرواز زاهدان به بیرجند و بندرعباس مناسب باشد تا شاهد تداوم این پروازها در استان باشیم.

مدیرکل فرودگاه سیستان و بلوچستان در رابطه با مسیرهای پروازی نیز گفت: مسیرهای پروازی ما در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد همراه بوده است و افزودن مسیرهای پروازی جدید بیرجند و بندرعباس و همچنین اضافه شدن پروازهای مسیر چابهار و مشهد باعث رشد ترددهای پروازی و نشست و برخاست به فرودگاه‌های استان بوده است.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی در فرودگاه استان نیز گفت: پروژه ساخت ترمینال جدید فرودگاه ایرانشهر یکی از مهمترین پروژه‌های اداره کل در سال جاری است که در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز