برداشت بیش از ۳۰ هزار تن ذرت دانه ای در ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۸:۵۸:۱۳
کد خبر: ۶۴۷۷۳۵
برداشت بیش از ۳۰ هزار تن ذرت دانه ای در ایرانشهر
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: افزون بر 30 هزار تن ذرت دانه ای از نیمه دوم آبانماه تا کنون از زمین های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسن شاه‌ ولی‌ بر اظهار داشت: با وجود اینکه در دیگر نقاط کشور برف، باران و سرما حاکم است، شرایط مساعد آب و هوایی ایرانشهر سبب شده تا کشاورزان این شهرستان در این فصل از سال ذرت دانه ای برداشت کنند.

وی بیان کرد: ایرانشهر یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است که در چهار فصل سال می توان محصولات فصلی و غیرفصل را از زمین های کشاورزی آن برداشت کرد.

وی افزود: امسال 2 هزار و 400 هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر به کشت ذرت علوفه ‌ای و دانه ‌ای اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برداشت ذرت دانه ‌ای تا نیمه دوم دیماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت ذرت دانه ‌ای در هر هکتار را پنج تن عنوان کرد و گفت: انتظار می رود بیش از 55 هزار تن از این محصول در شهرستان برداشت شود.

شاه ولی بر اظهار داشت: سطح زیر کشت ذرت دانه‌ ای در ایرانشهر نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش یافته است.

وی سوددهی بالا و خرید تضمینی این محصول از سوی دولت را مهمترین دلیل افزایش سطح زیر کشت ذرت در ایرانشهر برشمرد و افزود: محصول ذرت دانه ‌ای این شهرستان علاوه بر مرغداری های سیستان و بلوچستان به استان های همجوار از جمله خراسان جنوبی و رضوی ارسال می‌ شود.

وی بیان کرد: حدود 700 نفر در شهرستان ایرانشهر به کار کاشت، داشت و برداشت محصول ذرت اشتغال دارند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشت محصول ذرت در این شهرستان در اواخر شهریور و برداشت آن نیز پس از یک دوره 100 روزه انجام می‌ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز