مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد:

بهره برداری از خط ریلی چابهار - میلک تا پایان دولت دوازدهم

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۹:۲۹:۴۹
کد خبر: ۶۴۷۷۶۰
بهره برداری از خط ریلی چابهار - میلک تا پایان دولت دوازدهم
بندر چابهار و مسیر ترانزیتی چابهار - میلک برای کشورهای عضو اکو اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جلسه‌ای که با حضور مشاور بین المللی دبیرخانه اکو و اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای برگزار شد با اشاره به این که در استان دو مرز فعال با افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک و پاکستان از پایانه مرزی میرجاوه وجود دارد گفت: دو مرز پیشین و ریمدان با پاکستان به عنوان مرز مجاز مصوب شده است و امیدراریم تا پایان امسال  به بهره برداری برسد.

علی خانقایی افزود: در زمینه تسهیل در ترانزیت و تسریع در روند تردد اقدام‌های زیادی توسط این اداره کل انجام شده است که از آن جمله می‌توان به آغاز عملیات توسعه و تجهیز پایانه‌های میلک و میرجاوه اشاره کرد. ورود و خروج ناوگان در این پایانه‌ها به صورت مکانیزه کنترل می‌شود که از عمده محاسن آن کنترل تناژ ناوگان ورودی است که بر اساس استاندارد‌های جهانی کنترل و از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.

وی به اهمیت بندر چابهار و مسیر ترانزیتی چابهار - میلک برای کشورهای عضو اکو که پاکستان نیز یکی از این کشورهاست اشاره کرد و ادامه داد: زیر ساخت‌های جاده‌ای و ریلی در این مسیر در حال ساخت است و برنامه ریزی شده است که خط راه آهن این مسیر تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد. عملیات دو بانده شدن این مسیر و مسیر میرجاوه_ زاهدان_ کرمان که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود و به پایان می‌رسد.

وی جایگاه ویژه مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و تیر پارک‌ها در محورهای مواصلاتی را مهم برشمرد و ادامه داد: 28 مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های استان در حال ارائه خدمات است که تا پایان امسال، پنج مجتمع دیگر به بهره برداری خواهد رسید و 70 موافقت اصولی نیز برای احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در استان صادر شده است. 

وی به اهمیت و ارتقای ایمنی در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: دوربین‌های نصب شده در محورهای استان افزایش ایمنی را به همراه دارد و در کنار کنترل سرعت به عنوان یک عامل باز دارنده از تخطی از سرعت مطمئنه عمل می‌کند و سرعت لحظه‌ای و متوسط وسایط نقلیه را در اختیار قرار می‌دهد.

 خانقایی افزود: دستگاه‌های توزین در حال حرکت (wim) نیز تناژ ناوگان حمل و نقل باری در حال حرکت را کنترل و پلیس ناوگان در زمینه تسهیل در تردد ناوگان، متخلف شناسایی شده را با این دستگاه متوقف می‌کند. به این ترتیب با حرکت به سوی کنترل هوشمند از ابتدای خرداد ماه 97 بارنامه کاغذی حذف و اطلاعات تردد به صورت مکانیزه در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در استان 30 شرکت حمل و نقل بین‌المللی و 115 نماینده از شرکت‌های حمل و نقلی وجود دارد که در زمینه تسهیل در روند تردد در پایانه‌های مرزی نمایندگانی نیز دارند.

 

نظر شما