استاندار سیستان و بلوچستان:

فرهنگ ورزش باید در استان نهادینه شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۸:۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۴۸۷۸۶
فرهنگ ورزش باید در استان نهادینه شود
استاندار گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان جوانترین استان کشور بیشترین ظرفیت های ورزشی را دارا است که باید فرهنگ ورزش در آن نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید دانیال محبی استاندار، ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی با روسای هیات های ورزشی استان و تجلیل از کبدی کاران مدال آور مسابقات آسیایی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از لحاظ طبیعی ظرفیت های بالقوه ای در زمینه ورزش دارد، اظهار داشت: سواحل بکر، شن زارهای روان، چشم اندازهای طبیعی، آتش فشان نیمه فعال تفتان از جمله ظرفیت های طبیعی استان است که برای توسعه ورزش و برگزاری همایش های ورزشی فرصت بسیار حائز اهمیتی است.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 53 قانون بودجه، یک درصد از اعتبارات جاری و عمرانی مربوط به حوزه ورزش است، افزود: در عرصه مدیریت استان باید تلاش شود با برنامه ریزی مدون به مقوله ورزش و جوانان نگاه ویژه ای صورت بگیرد.

استاندار؛ جوانمردی، فتوت و روحیه پهلوانی را از صفات بارز ورزشکاران برشمرد و با بیان اینکه اشاعه فرهنگ ورزش می تواند روح جامعه را به سوی صفات خوب سوق دهد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در گسترش فرهنگ ورزش و توسعه ورزش استان بسیار موثر است که باید برای استفاده بهینه از آن به صورت ویژه برنامه ریزی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در این نشست، مشارکت خیران ورزشی را در ایجاد زیرساخت های ورزشی در استان خوب ذکر کرد و اهداء 120 زمین چمن مصنوعی توسط خیران به اداره کل ورزش و جوانان استان را نومنه ای از مشارکت خیران ورزشی استان برشمرد.

حسین ثوری از افزایش تعداد مدال آوران سیستان و بلوچستان در سطح جهانی و بین المللی خبر داد و افزود: سال گذشته ورزشکاران این استان موفق به کسب 58 مدال بین المللی و 13 مدال جهانی شدند.

وی تصریح کرد: ورزشکاران زیادی از سیستان و بلوچستان تا کنون در رقابت های مختلف کشوری و بین المللی افتخارات بسیار زیادی برای این استان به ارمغان آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: طی سال گذشته یک هزار و 458 برنامه در بخش ورزش های همگانی در استان برگزار شده است و چهار هزار و 548 نفر در قالب جشنواره ها و تورهای ورزشی در سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرده اند.

در پایان این نشست از چهار کبدی کار مدال آور سیستان و بلوچستان در مسابقات آسیایی تجلیل شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز