المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای یکی از ظرفیتهای بسیار مهم در رشد و تربیت دانش آموزان است

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۱۰:۲۵:۵۷
کد خبر: ۶۴۸۸۹۱
المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای یکی از ظرفیتهای بسیار مهم در رشد و تربیت دانش آموزان است
معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای یکی از ظرفیتهای بسیار مهم در رشد و تربیت دانش آموزان است و لذا باید خانواده ها و مربیان به این المپیادها توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد کیخا در مراسم افتتاحیه المپیاد درون مدرسه ای شهرستان خاش که در سالن ورزشی شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نهادینه کردن آمادگی جسمانی در میان دانش‌آموزان، زمینه‌سازی جهت پیشرفت و توسعه فرهنگ ورزش و گسترش برنامه‌ها و فضاهای ورزشی مدارس از مهمترین اهداف این المپیادهاست.

وی با بیان اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یکی از طرح‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در این طرح باید همه دانش آموزان در مسابقات درون مدرسه ای شرکت کنند.

کیخا افزود: طرح المپیاد درون مدرسه ای به ‌عنوان یک برنامه مکمل ورزشی با هدف افزایش میزان فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و برای ایجاد فرصتی برای مشارکت گروهی و یادگیری مهارت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زندگی امروز یک زندگی ماشینی است و لذا سلامت دانش آموزان در عصر و زمان کنونی در معرض تهدید است زیرا ما کاهش محسوس تحرکات بدنی و نیز سیستم بد تغذیه را در جامعه شاهد هستیم که این دو عامل دست به دست هم داده تا سلامت دانش آموزان و کودکان ما تهدید شود.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: المپیاد درون مدرسه ای با ورزش ها و مسابقات ورزشی شروع می شود و با این کار فرهنگ صحیح خوب زیستن در میان نوجوانان ترویج پیدا می کند.

وی تاکید کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در چهارمین سال پیاپی و با هدف تقویت روحیه خود باوری در دانش آموزان، ایجاد شور و نشاط در مدارس، مشارکت بیشتر اولیا در امور مدرسه و تکمیل فعالیت های درس تربیت بدنی اجرا می شود و در این خصوص نقش مربیان تربیت بدنی بسیار مهم و پر اهمیت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز