مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد :

ثبت ۳۵۴ شرکت توسط سرمایه گذاران ۴۷ کشور در منطقه آزاد چابهار

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۰:۴۳:۳۱
کد خبر: ۶۴۹۸۰۰
ثبت ۳۵۴ شرکت توسط سرمایه گذاران ۴۷ کشور در منطقه آزاد چابهار
مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاران 47 کشور دنیا 354 شرکت با موضوع بازرگانی، صنعتی، خدماتی، گردشگری و ترانزیت در این منطقه ثبت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، شکری بلوچ اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری اظهاری خارجی از سال 1382 تاکنون در سطح منطقه آزاد چابهار 770 میلیون دلار بوده که 53 میلیون دلار آن محقق شده است.

وی افزود: از مجموع 354 شرکت خارجی ثبت شده 164 شرکت سرمایه گذاری مربوط به کشور افغانستان است و کشورهای پاکستان با 61 شرکت، هند با 22 شرکت و چین با 19 شرکت در رده های بعدی از نظر ثبت شرکت در منطقه آزاد چابهار قرار دارند.

وی بیان کرد: 289 شرکت در زمینه بازرگانی، 22 شرکت صنعتی، 30 شرکت خدماتی و چهار شرکت در حوزه ترانزیت فعال هستند.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: ثبت شرکت در این منطقه به صورت الکترونیکی و در کمترین زمان یعنی 2 روز انجام می شود.

بلوچ گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ثبت هرگونه شرکت می توانند به سایت سازمان منطقه آزاد چابهار به نشانی http://www.cfzo.ir قسمت سامانه الکترونیکی ثبت شرکت مراجعه کنند.

وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار از هرگونه سرمایه گذاری استقبال می کند و از هیچ کوششی برای راهنمایی، همراهی و مشاوره با سرمایه گذاران داخلی و خارجی دریغ نخواهد کرد.

وی گفت: چابهار موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه تجارت، بازرگانی، کشاورزی و گردشگری دارد و به عنوان دروازه توسعه محور شرق از آن یاد می شود.

وی به مزیت های اختصاصی منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: چابهار با موقعیت جغرافیایی راهبردی در کنار آبراه های بین المللی و نزدیک به خطوط بین الملل کشتیرانی واقع شده و تنها بندر تجاری ایران در خارج از تنگه هرمز است.

وی تصریح کرد: چابهار نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آب های آزاد، نزدیک ترین بندر به بازارهای آسیای میانه و افغانستان است و دسترسی آسانی به سوخت های فسیلی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی گوناگون در شرق ایران دارد.

وی تسهیلات فروش و اجاره بلند مدت برای سرمایه گذاران خارجی، ارتباط چند وجهی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا، واقع شدن در امن ترین و نزدیکترین مسیر به بازارهای جهانی را از دیگر مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه عنوان کرد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: چابهار فاصله نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند و پاکستان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران و منطقه خلیج فارس به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان دارد.

وی بیان کرد: تسهیلات و مزیت های قانونی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده که از جمله آنها امکان تملک 100 درصدی سهام شرکت های اتباع خارجی، ضمانت سرمایه گذاری ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال 100 درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

وی معافیت مالیاتی 100 درصدی بر درآمد و دارایی به مدت 20 سال و قابل تمدید، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی را از دیگر مزایای سرمایه گذاری در این منطقه عنوان کرد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه گذاران امکان استفاده از نیروی کار خارجی به میزان 10 درصد کل نیروی کار در این منطقه را دارند و سرمایه گذار مجاز به خرده فروشی کالا نیز است.

بلوچ گفت: قوانین و مقررات انعطاف پذیر در زمینه نیروی کار شاغل در منطقه آزاد چابهار وجود دارد و سرمایه گذاران مجاز به تخلیه، بارگیری، ترانزیت و ترانشیپ و معافیت آن از عوارض و حقوق گمرکی به استثنای هزینه های انبار و جابجایی هستند.

وی ادامه داد: قابلیت استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری و امکان تاسیس بانک و بیمه داخلی و خارجی یا شعبات آنها در منطقه آزاد چابهار وجود دارد.

وی تصریح کرد: ویزای 6 ماهه برای سرمایه گذاران خارجی با قابلیت تمدید صادر می شود و صدور ویزا در فرودگاه از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه نیز قابل انجام است.

وی ارتقاء منطقه آزاد چابهار و تبدیل آن به کانون اصلی حمل و نقل ترانزیت در چارچوب توسعه محور شرق کشور، اتصال به شبکه ریلی، اتصال به شبکه گاز، امکان ساخت صنایع پایین دستی با آغاز بکار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و فولاد و ساخت فرودگاه بین المللی را از فرصت های آینده در بندر و منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.

نظر شما