تولید میگوی چابهار به یک هزار تن در سال رسید

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۷:۰۹:۰۵
کد خبر: ۶۵۰۷۱۸
تولید میگوی چابهار به یک هزار تن در سال رسید
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار گفت: میزان برداشت میگوی پرورشی در مزارع چابهار، امسال در مقایسه با سال‌های گذشته از ۳۰۰ کیلو تولید درسال به یک هزار تن رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید وحید حاج سید جوادی رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار اظهار کرد: با اتمام کامل برداشت میگوی چابهار، امسال حدود یک هزار تن میگوی پرورشی در مزارع چابهار تولید شد و این آمار در حالی است که پرورش دهندگان امسال با کمبود لارو و نیز کمبود زمان پرورش مواجه شده بودند.

جوادی  با اشاره به رعایت زمان پرورش میگو در فصول مشخص سال افزود: رعایت زمان بندی تعیین شده درباره موارد بهداشتی از سوی دامپزشکی و شیلات در پرورش میگو هر ساله باید رعایت شود و امسال نیز همچون سال گذشته تعدادی از مزارع در زمان تعیین شده طبق ابلاغ دامپزشکی برای تکثیر لارو آماده نشده بودند.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار ادامه داد: این اقدام در راستای جلوگیری از ورود بیماری به این اراضی صورت گرفته بود آمار تولید امسال در حالی به هزار تن رسیده است که بر اساس آمار منتشر شده از سوی پرورش دهندگان در سال گذشته در مجموع حدود ۳۰۰ تن میگوی پرورشی تولید شده بود.

وی با اشاره به تولید ۳۰۰ تن میگوی مذکور در ۱۶۱ هکتار از اراضی دارای مجوز تصریح کرد: البته دو سال پیش نیز ۱۸۳ هکتار مزرعه زیر کشت میگو رفته بود که به دلیل شیوع بیماری تنها ۲۰۰ تن میگو تولید شد هر چند در سال گذشته ۳۰ هکتار کمتر از سال ماقبل زیرکشت میگو رفته بود، اما میزان ذخیره سازی لارو در سال گذشته افزایش یافت که این امرسبب شد تولید ۳۰۰ تنی میگو و افزایش ۱۰۰ تنی آن در مقایسه با سال قبل به درآمد زایی بخش صیادی کمک کند.

​جوادی از عدم شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورشی چابهار طی سال جاری خبر داد و اذعان کرد: پرورش دهندگان به خوبی با چگونگی کنترل بیماری آشنا شده اند و این امر حاکی از رعایت کامل موارد بهداشتی از سوی پرورش دهندگان و تذکرات دامپزشکی می‌باشد.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار خاطرنشان کرد: با شرایط مساعد به وجود آمده در مزارع تولید میگو، انتظار می‌رود تولید میگوی پرورشی در مزارع استان سیستان و بلوچستان در سال آینده افزایش چشمگیر داشته باشد.

وی یکی از مشکلات پیش روی پرورش دهندگان میگوی چابهار را موضوع بیمه عنوان کرد و گفت: شرکت‌های بیمه کننده به دلیل احتمال دوباره شیوع بیماری در مزارع چابهار، امسال نرخ‌ها را بسیار افزایش داده بودند که این امر مشکلات بسیاری را پیش روی پرورش دهندگان قرار داد افزایش نرخ بیمه باعث شد که امسال پرورش دهندگان نتوانند نسبت به بیمه کردن مزرعه خود اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز