مدیر ورزش و سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور :

همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حذف بیماری مالاریا

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۶۵۰۸۴۵
همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حذف بیماری مالاریا
مدیر ورزش و سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از آغاز پروژه مشترک حذف بیماری مالاریا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطق آزاد خبر داد و افزود: چهار منطقه آزاد چابهار، کیش، قشم و اروند با توجه به حساسیت و همچنین تراکم ریسک ورود این بیماری در دستور کار قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد فلاح در حاشیه نشست مشترک "شورای راهبردی و نظارت و کارگروه‌های عملیاتی حذف مالاریا" در گفتگو با خبرنگاران در چابهار  گفت : بلافاصله بعد از این نشست کارهای عملیاتی را در این راستا شروع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: چشم‌انداز ما برای 5 سال آینده این است که با جلوگیری از ورود، شیوع و بروز بیماری امنیت بهداشتی را برای مناطق آزاد کشور به ارمغان بیاوریم.

فلاح بیان کرد: با بازدیدهای که بازرسین بهداشت جهانی انجام می‌دهند درواقع ما می‌توانیم تأییدیه بگیریم که مناطق آزاد با شیوع این بیماری پاک هستند و این برای ما در کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بسیار مهم است.

مدیر غذا، دارو و سلامت سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به اینکه کشورهای هم‌جوار منطقه آزاد چابهار از آلودگی بیشتری نسبت به سایر مناطق آزاد برخورداراست پیشنهاد دادیم نخستین نشست در چابهار برگزار شود.

 "سعید علی بزرگزاده"، افزود: آموزش به مردم برای پیشگیری و شیوع بیماری مهم‌ترین اصل است و نقش ارزنده‌ای دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به توان سیستم بهداشتی منطقه آزاد چابهار خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده و در این موضوع با دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بسیار همسو حرکت می‌کنیم.

بزرگزاده خاطرنشان ساخت: با برگزاری این نشست‌ها می‌توانیم جلوتر از کشور در حذف بیماری مالاریا گام برداریم و هم می‌خواهیم پایلوتی برای کل کشور باشیم.

شایان‌ذکر است شرکت‌کنندگان پس از نشست مشترک "شورای راهبردی و نظارت و کارگروه‌های عملیاتی حذف مالاریا" از مناطق مرزی چابهار با کشور پاکستان بازدید میدانی به عمل آوردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز