پژوهش و اقدام مقاوتی راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۰:۵۵:۲۲
کد خبر: ۶۵۱۴۴۱
پژوهش و اقدام مقاوتی راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور
استاد دانشگاه تهران گفت: پژوهش‌های تقاضامحور با رویکرد اقتصاد مقاومتی را راهکار رفع مشکلات اقتصادی در کشور می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، آزاده مهرپویان طی مراسمی به مناسبت هفته پژوهش در چابهار در زمینه «پژوهش‌های تقاضامحور و تجاری‌سازی با رویکرد اقتصاد مقاومتی» و لزوم پژوهش‌های تقاضا محور در کشور اظهار کرد: در پژوهش‌ های تقاضا محور باید چالش و مسأله به اولویت پژوهشی تبدیل شود سپس این طرح‌ها با ارائه راهکارهایی اجرا شود و درنهایت طوری مدیریت شود که به تولید ثروت منجر شود.

مشاور مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با استناد بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پژوهش در همه کارها باید اولویت قرار گرفته و علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است، گفت: مشکلات فعلی کشور به ویژه در حوزه اقتصادی باید با کمک گرفتن از پژوهش‌های پژوهشگران برطرف شود.

وی تأکید کرد: ایجاد پل ارتباطی و آشنایی مراکز دانشگاهی و پژوهشگران با اولویت‌های پژوهشی بنگاه‌های اقتصادی بسیار لازم و ضروری است و همواره یکی از چالش‌های اساسی، ارتباط بنگاه اقتصادی با پژوهشگران است.

استاد دانشگاه‌های تهران درباره لزوم راه‌اندازی سامانه برای پژوهش‌های تقاضامحور، گفت: در این سامانه ارتباط مستقیم بین متخصصین دانشگاهی، صنایع کشور و بنگاه‌های اقتصادی از اهداف اصلی است، همچنین حفظ منابع ملی در بخش خصوصی از طریق کمک به ارتقای بهره‌وری و کاهش وابستگی پروژه‌های پژوهشی به بودجه دولتی مدنظر قرار گیرد.

مهرپویان درباره مزیت‌های این سامانه، گفت: یکپارچه‌سازی اطلاعات، ایجاد ارتباط و مشاهده نیازهای پژوهشی و اولویت‌های پژوهشی از مزیت‌های این سامانه است.

وی تصریح کرد: یکپارچه‌سازی اطلاعات باید در همه پژوهش‌‌های تقاضامحور و در سراسر کشور انجام گیرد. همچنین ارتباط بین دانشگاه، صنعت و سازمان‌ها به منظور پاسخ به مشکلات پیش‌رو و تأمین سرمایه‌های مادی و معنوی شکل گیرد.

استاد دانشگاه‌های تهران درباره چگونگی سازماندهی طرح‌های پژوهش‌های تقاضامحور، گفت: بنگاه‌های اقتصادی، نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در فضاهای دسته‌بندی شده ضمن معرفی مجموعه خود اقدام به طرح مسأله در حوزه‌های گوناگون، فضای کسب و کار می‌کنند و چالش‌های موجود را مطرح می‌کنند.

استاد مهرپویان ادامه داد: در طرف مقابل پژوهشگران و اساتید دانشگاهی نیز ضمن رصد موارد فوق اقدام به معرفی طرح‌های پژوهشی خود به منظور برخورداری از حمایت‌های ملی بخش خصوصی در سه سطح آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی و صنعتی اقدام می‌کنند.

وی تأکید کرد: در جهت ساماندهی پژوهش‌های تقاضامحور باید چشم‌انداز پژوهشی برای کلیه رشته‌ها تدوین شود که هدف از آن ایجاد بستری مناسب برای ارائه اولویت‌های پژوهشی و آشنایی بیشتر بنگاه‌های اقتصادی با پژوهشگران باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز