صادرات ۵۰ تن گوجه فرنگی از لادیز میرجاوه به روسیه

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۱۲:۴۴:۰۷
کد خبر: ۶۵۴۱۳۲
صادرات ۵۰ تن گوجه فرنگی از لادیز میرجاوه به روسیه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 50 تن گوجه فرنگی بخش لادیز شهرستان میرجاوه در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان برای نخستین بار با کامیون به کشور روسیه صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رضا نجفی اظهار داشت: با توجه به کیفیت بالای گوجه فرنگی تولیدی گلخانه ای یکی از کشاورزان بخش لادیز میرجاوه امسال برای نخستین بار صادرات محصول تولیدی این کشاورز به کشور روسیه انجام و مقرر شد ماهانه 200 تن محصول تولیدی وی به این کشور صادر شود.

وی ادامه داد: شرایط اقلیمی شهرستان مرزی میرجاوه سبب شده انواع محصولات سردسیری، گرمسیری و نیمه گرمسیری در این شهرستان با کیفیت بسیار بالا تقریبا در حد ارگانیک تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای محصولات گلخانه ای سیستان و بلوچستان گفت: هر هکتار گلخانه سالانه افزون بر 200 تن محصول تولید می کنند که در مجموع افزون بر 57 هزار تن محصولات گلخانه ای به صورت خارج از فصل و کشت های فشرده در بیش از 250 هکتار از زمین های کشاورزی استان تولید و به بازارهای داخل و خارج صادر می شود.

وی ادامه داد: 60 درصد محصولات گلخانه ای استان را خیار، 25 درصد را گوجه فرنگی و بقیه فلفل دلمه ای، بادمجان، توت فرنگی و سبزیجات برگی تشکیل می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گلخانه های استان زمینه اشتغال 2 هزار و 520 نفر به طور مستقیم و هزار و 300 نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز