صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید استاندارسیستان وبلوچستان ازظرفیتهای بندری وترانزیتی چابهار

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۱۳:۳۰:۱۲
کد خبر: ۶۵۴۱۶۷
بازدید استاندارسیستان وبلوچستان ازظرفیتهای بندری وترانزیتی چابهار
استاندار سیستان وبلوچستان به همراه مدیرکل بنادر و دریانوردی و شماری از مدیران محلی از ظرفیت های بندری چابهار بازدید کرده و از نزدیک در جریان پیشرفت کارها و مسائل و مشکلات احتمالی و موجود قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان روز دوشنبه در حاشیه این بازدید  اظهار داشت: استاندار سیستان وبلوچستان و هیات همراه از آخرین وضعیت زیرساخت ها و تجهیزات بنادر شهید بهشتی وکلانتری و ترمینال مسافری دریایی بازدید کردند.

بهروز آقایی افزود: شهرستان چابهار به دلیل اتصال به آب های آزاد اقیانوس هند ظرفیت های خوبی برای ترانزیت وحمل ونقل کالا و مسافر دارد.

وی با بیان اینکه حمایت مسئولان استانی و کشوری و به ویژه استاندار سیستان وبلوچستان می تواند بسیاری از مشکلات پیش روی بنادر ودریانوردی را مرتفع کند، خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد دریامحور اشتغالزا و موجب رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه می شود.

وی به ورود کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان اشاره کرد و افزود: علاوه بر کشتی حامل گندم، هم اینک کشتی حامل 66 هزار تن شکر خام فله از مبدا کشور برزیل در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگرفته و در حال تخلیه است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان ادامه داد: چابهار به دلیل موقعیت استراتژیک و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، حاشیه اقیانوس هند، کشورهای عضو آیورا و جابجایی کالا و مسافر به کشورهایی نظیر آسیای میانه و افغانستان دارد.

آقایی گفت: بندر چابهار بعنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان محسوب می شود که در کریدور شمال – جنوب نقش مهمی در ترانزیت، ترانشیپ و حمل ونقل کالا ایفا می کند و با قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شرق – غرب موقعیت مناسبی در زمینه های مختلف اقتصادی دارد.

وی به امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ بیش از 100 هزار تنی در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از مرداد سال 1386 آغاز شده و برای تکمیل و خرید تجهیزات فاز نخست آن یک میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز