سیستان و بلوچستان رکورددار کمترین نرخ طلاق در کشور

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۰۹:۵۴:۵۵
کد خبر: ۶۵۶۹۶۷
سیستان و بلوچستان رکورددار کمترین نرخ طلاق در کشور
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور است، بطوری که از هر ۱۰ ازدواج، یک مورد منجر به طلاق می‌شود، اما میانگین کشوری در این زمینه چهار به یک است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رضا راحت دهمرده گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان ماه گذشته بیش از ۱۸ هزار مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده و در مقابل، بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ مورد طلاق نیز رخ داده است.

وی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور است، بطوری که از هر ۱۰ ازدواج، یک مورد منجر به طلاق می‌شود، اما میانگین کشوری در این زمینه چهار به یک است.

مدیرکل ثبت احوال استان افزود: با وجود این‌که وضعیت طلاق در استان نسبت به سایر نقاط بهتر است، اما آمارها نشان می‌دهد که طلاق طی سال‌های گذشته در استان نسبت به گذشته، رو به افزایش است.

دهمرده با بیان اینکه بیشترین طلاق در زوجین با طول زندگی مشترک یک تا دو سال است، اظهار کرد: روند رو به رشد نرخ طلاق در استان یک هشدار جدی است و مسئولان باید برای رفع این معضل چاره‌ای بیاندیشند.

پیش‌تر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود «اعتیاد» و «خیانت» دو عامل اصلی طلاق در استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز