۲ صنعتگر سیستان و بلوچستان به نمایشگاه صنایع دستی عمان معرفی شدند

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۱۲:۴۰:۳۱
کد خبر: ۶۵۹۵۷۱
۲ صنعتگر سیستان و بلوچستان به نمایشگاه صنایع دستی عمان معرفی شدند
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: 2 صنعتگر این استان برای شرکت در جشنواره صنایع دستی مهرجان مسقط پایتخت عمان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد بهروز عیسی زهی اظهار داشت: این دومین حضور صنعتگران صنایع دستی سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه است.

وی افزود: شرکت کنندگان سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه در رشته های سوزن دوزی آثار خود را از یکم تا 15 بهمن ماه در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه تا کنون 42 اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت کالا شده اند گفت: بیش از 30 اثر نیز امسال در مرحله استانی نشان مرغوبیت را دریافت کردند و در حال سیر مراحل ملی آن هستند.

وی سوزن دوزی، سکه دوزی و حصیر بافی بلوچستان، سفال کلپورگان سراوان، سفال هلونچکان نیکشهر، سفال کوهمیتک سرباز، خُلَک بافی، گلیم بافی، سیاه دوزی، صنایع دستی دریایی، پارچه بافی سنتی(جومه بافی)، کارت بافی(نوار بافی) تسبیح سازی، زیورآلات سنتی، خامه دوزی سیستان، لباس های محلی، یزدبافی و آهنگری را از جمله رشته های صنایع دستی سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک10فروشگاه و افزون بر 120 تشکل صنایع دستی در این استان فعالیت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز