برداشت افزون بر چهار هزار تن گواوا از سطح باغات سیستان و بلوچستان

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۸:۴۳:۴۹
کد خبر: ۶۶۲۷۸۱
برداشت افزون بر چهار هزار تن گواوا از سطح باغات سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون افزون بر چهار هزار تن میوه گرمسیری گواوا(زیتون محلی)از سطح باغات این استان برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رضا نجفی اظهار داشت: 960 هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت گواوا اختصاص دارد که 634 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی افزود: برداشت این محصول گرمسیری در سیستان و بلوچستان از اوایل دی آغاز و تا بهمن ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد هر هکتار از باغات گواوا 10 هزار 762 کیلوگرم است پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت این محصول 6 هزار و 826 تن زیتون محلی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهار داشت: گواوا معروف به زیتون محلی، میوه ای منحصر به مناطق گرمسیری به ویژه سیستان و بلوچستان است که عمدتا در شهرستان های نیکشهر، سرباز و کنارک در جنوب این استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان توزیع نهال یارانه دار میان کشاورزان و نهادهای کشاورزی و ارائه خدمات فنی و مهندسی را در کنار برگزاری کلاس های آموزشی از جمله خدمات ارائه شده توسط این نهاد به کشاورزان گواوا در این استان ذکر کرد.

نجفی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با تولید سالانه 154 هزار تن محصولات گرمسیری رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: موز بیشترین میزان تولید محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان را دارد و سایر محصولات شامل انبه، چیکو، گواوا، کنار، نارگیل، تمرهندی و پاپایا( خربزه درختی) در رده های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی جنوب سیستان و بلوچستان برای کشت محصولات گرمسیری بسیار مناسب است اظهار داشت: سالانه بیش از هشت هزار هکتار به کشت این محصولات اختصاص می یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز