معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری:

سیستان و بلوچستان سومین استان جذب سرمایه گذاران خارجی در کشور

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۸:۵۱:۴۷
کد خبر: ۶۶۳۲۶۷
سیستان و بلوچستان سومین استان جذب سرمایه گذاران خارجی در کشور
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیتان و بلوچستان سومین استان در کشور است که سرمایه گذاران خارجی را جذب کرده است که این سرمایه گذاران جهت ایجاد نیروگاه های ۱۰ مگاباتی در ۳۰ نقطه استان اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سکینه اشرفی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان ویژه شهرستانهای سراوان، سیب و سوران و مهرستان اظهار داشت: برای رفع مشکل کم آبی در این استان باید استفاده از طرح های جایگزین کشاورزی و آبی در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود آب در سیستان و بلوچستان به وی‍ژه در شهرستان سراوان سوق دادن مردم به مزیت های تجاری و استفاده از مرز باید جایگزین طرح های کشاورزی شود.

وی افزود: دولت 2 بازارچه مرزی جدید با رویکرد معافیت گمرکی برای مرزنشینان شهرستان سراوان به منظور ایجاد اشتغال و رونق در نظر گرفته است.

وی خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت: آگاهی بخشی به مردم در مساله کمبود آب به عنوان یک امر ضروری در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای حل مشکل کم آبی این استان 2 طرح انتقال آب بوسیله لوله از دریای عمان و استفاده از آبهای ژرف در نظر گرفته شده است.

سکینه اشرفی از تعریف میز خدمت در فرمانداری ها خبر داد و اظهار داشت: برای تسهیل و دسترسی آسان مردم به قواعد و بخشنامه ها میز خدمت راه اندازی می شود.

وی توانمند سازی متقاضیان در اشتغال روستایی را از طریق آموزش های لازم برای بهره وری مناسب ضروری دانست.

فرماندار سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های موجود در این شهرستان برای ایجاد اشتغال گفت: کشاورزی و توسعه کشت گلخانه‌ ای، زراعت و باغداری می تواند خیلی از مشکلات این منطقه را به حداقل برساند.

درویش نارویی اظهار داشت: نگاه امنیتی در برخی از مدیران استانی سبب شده تا از فرصت های مرز به خوبی استفاده نشود.

وی تاکید کرد: پرورش شتر با وجود مراتع بسیار خوب در مک سوخته بخش جالق یکی از مزیت هایی است که تاثیر شایانی در ایجاد اشتغال در سراوان خواهد داشت.

وی بیان کرد: به دلیل نبود بنگاههای اقتصادی در سراوان مردم به مشاغل کاذبی همچون قاچاق سوخت روی آورده اند که این امر سبب ضرر و زیان بسیاری در حوزه راه، بهداشت و آموزش شده است.

فرماندار سراوان گفت: متاسفانه آب در سیستان و بلوچستان به مزایده گذاشته می شود و حمایت نکردن از بخش تولید بسیاری از طرح ها را با مشکل مواجه کرده است.

نارویی اظهار داشت: بسیاری از طرح ها به دلیل تخصیص نیافتن سهمیه آب معطل مانده است.

وی اظهار امیدواری کرد که تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان در سراوان گامی مهم برای رفع مشکلات تولید این شهرستان بردارد.

 

نظر شما