ثبت ۱۲ شرکت تعاونی برای توسعه و اشتغال مرزنشینان چابهار

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۹:۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۶۳۷۷۸
ثبت ۱۲ شرکت تعاونی برای توسعه و اشتغال مرزنشینان چابهار
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار گفت: ۱۲ شرکت تعاونی روستایی برای توسعه و اشتغال مرزنشینان این شهرستان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، عبدالله امیریان رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار اظهار داشت: از مجموع ۱۲ تعاونی یاد شده ۶ شرکت تعاونی مرزنشین فعال و بقیه غیر فعال هستند.

امیریان افزود: ۱۴ هزار و ۳۳ نفر عضو تعاونی‌های مرزنشین چابهار با بیش از پنج میلیارد و ۷۵۴ هزار ریال سرمایه هستند.

وی تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستان، تشکیل تعاونی توسعه تعاون روستایی، ایجاد راهکار برای فعال کردن تعاونی‌های غیر فعال و تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان را از جمله برنامه‌های مهم اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی چابهار عنوان کرد.

وی نصف شدن سهمیه هر نفر از مرزنشینان، بالا بودن هزینه مالیاتی و مشکلات گمرکی را از جمله مهمترین مشکلات تعاونی‌های چابهار عنوان کرد و گفت: پیش از این تعاونی‌ها از عوارض معاف بودند، ولی هم اینک ۳۰ درصد باید عوارض پرداخت کنند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار دلایل غیر فعال بودن برخی تعاونی‌ها را کمبود نقدینگی و سرمایه، دریافت نکردن تسهیلات با سود معقول، اختلاف میان اعضا و نداشتن دانش و تخصص کافی برخی از مدیران شرکت‌های تعاونی عنوان کرد.

امیریان اظهار داشت: بخش تعاون نیز می‌تواند در زمینه اقتصادی، اجتماعی و حتی از لحاظ سیاسی برای کشور تعیین کننده باشد.

وی تصریح کرد: جایگاه تعاون در اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به صراحت بیان شده که با فعال سازی تعاونی‌ها تامین نیاز‌های اساسی نظیر مسکن، پوشاک، بهداشت، درمان، آموزش و پروش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه منجر خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز