برگزاری «ششمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی ساحل پیمایی و مریخ نوردی» در چابهار

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۹:۲۱:۰۵
کد خبر: ۶۶۳۷۷۹
برگزاری «ششمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی ساحل پیمایی و مریخ نوردی» در چابهار
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ششمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی ساحل پیمایی و مریخ نوردی با همکاری و اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان ۱۹ الی ۲۲ بهمن ۹۶ در چابهار برگزارمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، داد کریم بلوچ افزود: محورهای اصلی این همایش، مریخ نوردی در کوه‌های کلانی و آریا (مینیاتوری)، ساحل پیمایی سواحل مکران، بازی‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی سنتی زنده، سفر جذاب دریایی با لنج سنتی در اقیانوس، مسابقه ساخت مجسمه‌های شنی در امتداد سواحل ماسه طلایی و دیگر برنامه‌های متنوع هستند.

بلوچ با اشاره به اینکه آخرین‌مهلت ثبت‌نام ۵ بهمن‌ماه جاری است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند با تماس تلفنی به اداره ورزش و جوانان چابهار به شماره؛ ۰۵۴۳۵۳۲۰۲۰۰ و یا مراجعه به کانال تلگرامی مندرج در پوستر نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

کوه‌های مریخی در امتداد شرقی جاده ساحلی چابهار – گواتر قرار دارند، این کوه‌های زیبا از نوع رسوبی هستند و به علت فرسایش سریع در برابر باد و باران به شکل دندانه و پر از لبه و چاک‌های مکرر درآمده‌اند که بومیان منطقه به سبب شکل غیرعادی‌شان از آن‌ها به‌عنوان کوه‌های مریخی نیز یاد می‌کنند.

شایان‌ذکر است در برگزاری این همایش سپاه و جمعیت هلال‌احمر شهرستان چابهار، فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز مشارکت دارند.

 

نظر شما