با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین ؛

اولین اجلاسیه شهدای علما و روحانیت سیستان وبلوچستان برگزار شد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۹:۵۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۳۸۰۹
اولین اجلاسیه شهدای علما و روحانیت سیستان وبلوچستان برگزار شد
اولین اجلاسیه شهدای علما و روحانیت سیستان وبلوچستان صبح امروز در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، صبح امروز اجلاسیه شهدای علما و روحانیت کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان با حضور ریاست سازمان بسیج مستضعفین و مسئولین لشگری و کشوری و علمای شیعه و سنی و خانواده معظم شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله آغاز به کار کرد.

 

فرهنگ جهاد و شهادت ملت ایران را از تمام ملل دنیا متمایز کرد 

سردار حسین معروفی در این مراسم در تشریح اقدامات کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه امروز بیشتر از هر زمانی نیازمند فرهنگ جهاد و شهادت هستیم، اظهار کرد: فرهنگ جهاد و شهادت به ما عزت و شرف داد و ملت ایران را بزرگ و از تمام ملل دنیا متمایز کرد.

وی شهدا را محور وحدت دانست و افزود: اگر امروز ایران اسلامی یکی از بازیگران بزرگ منطقه است و اگر مطرح و صاحب شوکت و عزت شدیم به برکت خون شهدا است.

شهدا در حوزه ملی و اعتقادی مقدس هستند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه شهدا در حوزه ملی و اعتقادی مقدس هستند، گفت: کنگره ملی شهدا هر ده سال در یک استان برگزار می شود و امسال این ماموریت بر عهده استان سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی است که به فضل الهی کنگره ملی شهدای این استان در بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر از خانواده شهدا سرکشی و تجلیل خواهد شد، افزود: تمثال مبارک 94 شهید شاخص در استان جانمایی خواهد شد،همچنین 60 کتاب پیش بینی شده است که نقش استان در دفاع مقدس و اطلس دایره المعارف دفاع مقدس دو جلد بزرگ و ارزشمند آنهاست و 12 کتاب نیز فاخر است. 

سردار معروفی در ادامه فیلم شهید میرحسینی، مستند و نماهنگ، مسابقات ورزشی و کتابخوانی، شب شعر و خاطره، ساخت انیمیشن، ماهانه و سایت کنگره، تولید سرود به زبان فارسی بلوچی و سیستانی، تندیس کنگره، تحت پوشش گرفتن ایتام به نیابت از شهدا، گردهمایی پیشکسوتان، روایت گری در مدارس و دانشگاه ها را از عمده ترین برنامه های کنگره دانست.

2058 شهید در سیستان وبلوچستان آرمیده اند

وی ادامه داد: مقدمات کنگره ملی از دو سال پیش با 18 کارگروه تخصصی کلید خورد و آنچه برای شروع کار نیاز داشتیم اطلاعات و آمار بود.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه در استان سیستان و بلوچستان 8 هزار شهید وجود دارد، اذعان کرد: شهدایی که در این استان آرمیدند و یا خانوادهای معظم شان ساکن این شهرستان هستند 2 هزار و 58 شهید عزیز هستند.

فرمانده سپاه سلمان خاطر نشان کرد: 34 شهید طلاب و روحانی در استان وجود دارد.

عزت و سربلندی امروز را مدیون خون شهدا هستیم

حجت الاسلام والمسلمین طهرانی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان وبلوچستان نیز در ادامه اجلاسیه به اهداف کنگره ملی شهدا در استان پرداخت و گفت: معرفی شهدای استان به ویژه شهدای جوان و دانشجو، تجلیل از خانواده شهدا، ارائه الگوهای برتر، اتتفال تجربیات و روحیه جهاد و شهادت به نسل جدید و عمق بخشی فرهنگ جهاد و شهادت و ایثارگری به جامعه از جمله اهداف این کنگره می باشد.

وی با اشاره به اینکه عزت و سربلندی امروز ما مدیون خون شهدا می باشد، افزود: باید از افرادی که در راه شهدا گام بر می دارند و در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت اقدام می کنند تشکر و قدردانی کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز