جشنواره فیلم فجر در زاهدان برگزار می شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۸:۴۳:۴۳
کد خبر: ۶۶۵۴۷۹
جشنواره فیلم فجر در زاهدان برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ویژه برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر را اعلام کرد و گفت: جشنواره فیلم فجر در زاهدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسین مسگرانی  اظهار داشت: ششمین جشنواره فیلم فجر استانی یکی از ویژه برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر است که از 12 تا 20 بهمن در دو سالن اشراق و سینما هلال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شب شعر انقلاب در زاهدان برگزار می شود، افزود: شهرستان زهک در ایام الله دهه فجر میزبان مراسم جشن و شب شعر، خاطره و اجرای موسیقی محلی، تئاتر و مسابقات فرهنگی در محل مجتمع فرهنگی، نمایشگاه کتاب و عکس روز شمار انقلاب در محل سالن مجتمع فرهنگی و هنری، کارگاه نقاشی هنرهای تجسمی با موضوع ایثار و شهادت و اکران فیلم سینمایی در دو سانس به مدت 10 روز می شود.

مسگرانی، جشن انقلاب و اجرای موسیقی محلی، شب شعر انقلاب، نمایشگاه عکس، محفل انس با قرآن از جمله ویژه برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر در میرجاوه اعلام کرد و گفت: جشن بزرگ انقلاب و مسابقات فرهنگی، شب شعر و اجرای موسیقی در بخش زرآباد و شب شعر و اجرای موسیقی در کهیر شهرستان کنارک است.

وی افزود:جشن بزرگ انقلاب، نمایشگاه عکس و کتاب،محفل انس با قرآن، راه اندازی کاروان انقلاب( جنگ شادی)، شب شعر و مشاعره و تجلیل از شاعرانی که در کنگره شعر پیامبر مهربانی رتبه کسب نموده اند از جمله برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر در شهرستان سرباز است.

مسگرانی یادآور شد: کمیته ستاد دهه فجر در شهرستان سیب و سوران جشن محوری شعر، موسیقی محلی و نمایش، جشن موسیقی محلی و نمایش در شهر هیدوج، جشن موسیقی محلی و شعر در دهستان پسکوه، نمایشگاه هنرهای تجسمی عکس و آثار خوشنویسی پیش بینی نموده است.

وی افزود: مراسم جشن انقلاب و افتتاح نمایشگاه روز شمار عکس انقلاب، کارگاه آموزشی بصیرت انقلابی، جشنواره قرآنی فجر با محوریت برگزاری مسابقه حفظ سوره مبارک فجر، کرسی تلاوت قرآن کریم و دعوت از قاریان برجسته حوزه سیستان، مراسم شب شعر و خاطره انقلاب، اجرای نمایش خیابانی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره موسیقی سنتی محلی سیستان در دو بخش در محل سالن آموزش و پرورش، نمایش فیلمهای سینمایی با موضوع انقلاب و جبهه و جنگ از جمله ویژه برنامه های کمیته ستاد دهه فجر شهرستان هیرمند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: شب شعر انقلاب و استکبار ستیزی، نمایشگاه نقاشی، خوشنویسی و هنرهای تجسمی، پنجمین جشنواره موسیقی سیستان، مسابقات استانی قرآن از جمله ویژه برنامه های کمیته ستاد دهه فجر در زابل به حساب می آید.

مسگرانی، شب شعر انقلاب، نمایشگاه عکس، مسابقه کتابخوانی با موضوع انقلاب، مسابقات شعر، داستان نویسی و نقاشی در هامون و نمایشگاه عکس انقلاب، کرسی تلاوت، شب شعر انقلاب، ورگ شاپ خیابانی و مسابقه طراحی و نقاشی، شب شعر انقلاب با مشارکت دانشگاه پیام نور، جشن آواها و نواها در خاش و  نشست علمی با موضوع قرآن و خانواده در شهرستان ها، نمایشگاه قرآن و عترت در زاهدان، مسابقات حوزه رسانه و مطبوعات با موضوع قرآن و عترت، کارگاه تربیت مربی نماز ویژه کودکان، ششمین جشنواره فیلم فجر استانی، نمایشگاه عکس انقلاب و کارگاه فیلم و عکس، افتتاح مکتبخانه موسیقی، افتتاح دفتر سینمایی جوانان چابهار، ورگ شاپ 22 بهمن در رشته های تصویرسازی و نقاشی، کارگاه آموزش تصویرسازی با حضور یکی از اساتید مطرح کشوری، نمایشگاه هنرهای تجسمی، همایش روشنگری اسلامی و انقلابی جوانان در خاش، از دیگر ویژه برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر اعلام کرد.

مسگرانی گفت: نمایشگاه صنایع دستی، به صدا درآمدن زنگ انقلاب، اجرای محفل انس با قرآن و شب های شعر در زندان، اجرای گروه موسیقی در فرهنگسرای وحدت و انقلاب و تالار فردوسی، نورافشان در سطح شهر، دهل و ساز در میادین اصلی، نصب المان انقلاب،برافراشته شدن پرچم انقلاب اسلامی، افتتاح نمایشگاه  دستاوردهای انقلاب، مسابقه عکس، نشست های تخصصی، جشن انقلاب در برخی از شهرستانها، ایستگاه نقاشی در راهپیمایی 22 بهمن،جشن 18بهمن در تالار فردوسی،افتتاح مرکز آسیب‌های اجتماعی، زنگ انقلاب، غبارروبی مزار شهید گمنام دانشگاه سیستان و بلوچستان، دیدار با خانواده شهدا، پخش کلیپ در دانشگاه، آموزش یک روزه خبر نویسی، مسابقات کتابخوانی، کارگاه و نشست تخصصی، کرسی های آزاد اندیشی، مسابقات قرآنی دانشجویان، کرسی های نظریه پردازی،مسابقه نقاشی ،مسابقه فرهنگی مقاله نویسی،نمایش فیلم،   افتتاح خانه های بوم گردی، تور گردشگری، جشنواره حصیربافی در نیکشهر و نمایشگاه صنایع دستی در برخی از شهرستانها از دیگر برنامه های این کمیته است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی در محل مدارس سطح شهر و مسجد الزهراء، شب شعر، مسابقات فرهنگی و هنری، نمایشگاه صنایع دستی کانون فرهنگی و هنری مساجد، محفل انس با قرآن از جمله ویژه برنامه های کمیته فرهنگی و هنری در نیکشهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: ایرانشهر میزبان جشن موسیقی و برگزاری شبهای شعر، جشنواره  داخلی تئاتر فجر و جنگ شادی خواهد بود.

مسگرانی گفت: مسابقه و نمایشگاه عکس قرآن و عترت، مسابقه و نمایشگاه پوستر قرآن و عترت، مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی قرآن و عترت در زاهدان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز