تولید سالانه ۵۵ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۹:۱۸:۴۰
کد خبر: ۶۶۶۵۵۸
تولید سالانه ۵۵ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان
‌رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر سطح گلخانه های موجود استان ۲۶۰ هکتار و میزان تولید سالانه ۵۵ هزار تن محصول شامل خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و توت فرنگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ‌رضا نجفی در کارگروه کشاورزی استان بیان کرد: میزان صادرات ماهانه گوجه فرنگی گلخانه‌ای استان به روسیه ۲۴۰ تن است.

وی ادامه داد: 60 درصد محصولات گلخانه‌ای استان را خیار، 25 درصد را گوجه فرنگی و بقیه فلفل دلمه‌ای، بادمجان، توت فرنگی و سبزیجات برگی تشکیل می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گلخانه‌های استان زمینه اشتغال 2 هزار و 520 نفر به طور مستقیم و هزار و 300 نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

نجفی درباره طرح آبیاری تحت فشار در اراضی استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۴۰ هزار هکتار برای سیستم آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی این استان مطالعه انجام داده ایم که ۲۳ هزار هکتار آن تا امسال با مشارکت مردمی اجرا شده و این در حالی است که از آغاز این طرح در سال ۷۲ تا ۹۲ تنها ۱۸ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در این استان عملیاتی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست از سال ۹۳ تا امسال ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان اختصاص یافت.

رضا نجفی با بیان این که در این طرح حدود ۴۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری صورت می‌گیرد، گفت: این طرح تا کنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰ هزار هکتار آن آماده بهره‌برداری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز