جابجایی افزون بر ۲ میلیون تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۹:۲۳:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۱۰۱
جابجایی افزون بر ۲ میلیون تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 2 میلیون و 330 هزار تن کالا از ابتدای امسال تا کنون از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان جابه جا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی خانقائی اظهار داشت: از این میزان جابجایی 664 هزار تن کالا ترانزیت و یک میلیون و 500 هزار تن کالا نیز به کشورهای پاکستان و افغانستان صادر شده است.

وی ادامه داد: جابجایی کالا در همسنجی با مدت مشابه پارسال 10 درصد رشد در ترانزیت و چهار درصد رشد در صادرات داشته است.

وی افزود: این میزان جابجایی کالا توسط بیش از 96 هزار دستگاه کامیون انجام شده است.

وی بیان کرد: 160 هزار تن کالا نیز از طریق مرز میرجاوه در این مدت وارد کشور شده است که از این حیث پایانه مرزی میرجاوه دومین پایانه مرزی کشور محسوب می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: این استان به لحاظ همسایگی با 2 کشور پاکستان و افغانستان از اهمیت خاصی در توسعه مراودات تجاری برخوردار است.

خانقائی اظهار داشت: بدین منظور پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در شمال و مرکز سیستان و بلوچستان از جایگاه ویژه ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و نیز تردد مسافر دارند به طوری که هم اینک جایگاه دوم مرز زمینی از نظر صادرات در کشور مربوط به پایانه مرزی میلک با حجم بیش از یک میلیون تن کالا در سال است.

وی با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری های اقتصادی اکو گفت: این فرصت فراهم آمده است تا ضمن ایفای نقش فعال در برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی میان کشورهای عضو، بتوان با برنامه ریزی و استفاده از فرصت ها درچارچوب همکاری ها و موافقتنامه های تجاری، در زمینه ترانزیت به ایفای نقش پرداخته و سود سرشاری عاید کشور کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز