معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

دستگاه‌های اجرایی درصدی از اعتبارات فرهنگی را به خرید کتاب اختصاص دهند

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۰۹:۲۵:۵۴
کد خبر: ۶۶۷۱۰۷
دستگاه‌های اجرایی درصدی از اعتبارات فرهنگی را به خرید کتاب اختصاص دهند
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از فرصت نمایشگاه کتاب به عنوان یک رخداد مهم فرهنگی برای پیام رسانی ظرفیت ها و توانمندی‌های فرهنگی استان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اصغر جمشید نژاد در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سیستان و بلوچستان، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: دستگاه های اجرایی، درصدی از یک درصد اعتبارات فرهنگی مربوطه را برای خرید کتاب از نمایشگاه کتاب استان اختصاص بدهند.

وی ضمن تاکید بر افزایش سهم بن خرید کتاب تصریح کرد: با ارزیابی از نقاط قوت و ضعف نمایشگاه کتاب در سالهای گذشته و همفکری بین دستگاهی، برای افزایش سطح کیفی نمایشگاه کتاب برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایشگاه کتاب در سال گذشته براساس ارزیابی و نظرسنجی صورت گرفته، گفت: از حضور فرهیختگان ، صاحبان خرد و شخصیت های برجسته علمی و اجتماعی در نمایشگاه کتاب بهره گیری شود.

جمشید نژاد با اشاره به فراهم نشدن زمینه حضور علاقه مندان استان در نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران با توجه به بعد مسافت طولانی افزود: امکان حضور اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ، دهیاران و گروههای مختلف در نمایشگاه کتاب فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: نوزدهمین نمایشگاه کتاب از سوم لغایت نهم اسفند ماه امسال در محل نمایشگاههای دائمی زاهدان  برگزار خواهد شد.

حسین مسگرانی گفت: همزمان با آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان و ناشران سراسر استان از برگزیدگان چهارمین دوره کتاب سال سیستان و بلوچستان تقدیر می شود.

گفتنی است؛ سال گذشته بیش از 700 ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب استان اعلام آمادگی کردند که تعداد 417 ناشر کشوری و 30 ناشر استانی برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند.

گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سیستان و بلوچستان از ٣ لغایت ٩ اسفندماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های زاهدان برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز