سیستان وبلوچستان ۷۰ درصد تن ماهیان کشور را تامین می‌کند

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۵:۰۶:۲۰
کد خبر: ۶۶۷۳۷۲
سیستان وبلوچستان ۷۰ درصد تن ماهیان کشور را تامین می‌کند
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان تأمین‌کننده بیش از ۷۰ درصد تن ماهیان کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی اکثر ماهی مصرفی در کشور تن ماهیان هستند، قالب صید استان نیز از لنج‌های فراساحل انجام می‌شود که عمدتاً به صید تن‌ماهیان می‌پردازند این لنج‌ها در هر بار دریاروی بین ۵۰ تا ۷۰ تن صید می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ذخایر عظیم دریا به‌ویژه در آب‌های فراساحلی و محدود مشخص‌شده ITCZ (کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند) امکان صید تا بیش از ۱۰۰ تن نیز در هر بار دریا روی وجود دارد، اما رنج‌ها ظرفیت محدود و مشخص‌شده‌ای دارند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با اعزام کشتی‌های بزرگ پشتیبان و پرساینر میزان صید سیستان و بلوچستان در فصل صید نیز جاری افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۵ هزار صیاد سیستان و بلوچستان در آب‌های ساحلی و فراساحل مشغول به صیادی هستند که با صید سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن ماهی و میگو رتبه اول صید و صیادی در کشور و رتبه دوم صیادی در اقیانوس هند بعد از کشور اندونزی را دارند.

میرمرادزهی اضافه کرد: هم‌چنین برای میزان صید استان مقرر شده کشتی‌های بزرگ صید صنعتی (پرساینرها) برای صید به آب‌های فراساحل اعزام شوند این کشتی‌ها قادر هستند در هر بار بیش از ۲ هزار تن آبزی صید کنند که تأثیر به‌سزایی در افزایش میزان صید خواهند گذاشت.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار می‌رود با اعزام کشتی‌های پشتیبان و پرساینر میزان صید سیستان و بلوچستان در فصل صید جاری افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز